۰ نفر

اولین استعفای دولت بایدن رقم خورد

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۵۵
کد خبر: 505736
اولین استعفای دولت بایدن رقم خورد

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» تنها سه هفته بعد از آغاز به کار خود، شاهد اولین استعفای یکی از مقام‌های خود بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به نوشته رسانه‌های آمریکایی، «تی‌جِی داکلو» معاون مطبوعاتی کاخ سفید بعد از تهدید یک خبرنگار، بامداد یکشنبه از سمت خود استعفاد کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، گفت: «ما استعفای داکلو را بعد از مکالمه‌ای با او، پذیرفتیم... ما هر روز تلاش می‌کنیم تا استانداردهای تعیین‌شده توسط رئیس‌جمهور در رفتار محترمانه و با عزت با دیگران را محقق کنیم».

داکلو چندی پیش، «تارا پالمری» نویسنده نشریه «پالتیکو» را تهدید به نابودی کرده بود. پالمری در مطلبی رابطه داکلو با «الکسی مک‌کاموند» خبرنگار نشریه آکسیوس را افشا کرده بود.

وی بعد از تهدید پالمری، یک هفته از کار تعلیق شده و مجبور به عذرخواهی از او شده بود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، داکلو نیز بامداد یکشنبه و بعد از اعلامیه کاخ سفید، در بیانیه‌ای ضمن ابراز پیشمانی و خجالت از رفتار اخیر خود، گفت: «من از لحنی استفاده کردم که هیچ زنی نباید آن را از هیچ کسی بشنود، مخصوصا در زمانی که تلاش می‌کرد وظیفه‌اش را انجام دهد».

وی با غیرقابل قبول خواندن رفتار خود در قبال خبرنگار پالتیکو، افزود: «از اینکه باعث شرمساری و ناامیدی رئیس‌جمهور بایدن و همکارانم در کاخ سفید شدم، بسیار متأسف هستم».

اولین استعفا در دولت بایدن، آنهم فقط با گذشت سه هفته از عمر این دولت، در حالی رخ می‌دهد که دموکرات‌ها بارها دولت پیشین این کشور به ریاست «دونالد ترامپ» را به دلیل حجم بی‌سابقه و انبوه استعفای مقام‌های ارشد و غیر ارشد، به سخره گرفته و به آن انتقاد داشتند.