۰ نفر

ویروس کرونا قدرت‌های اقتصادی بزرگ آسیا را با خطر رکود مواجه کرد

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۵۲
کد خبر: 425785
ویروس کرونا قدرت‌های اقتصادی بزرگ آسیا را با خطر رکود مواجه کرد

پیش‌بینی می‌شود که اقتصادهای برتر آسیا به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس (COVID-۱۹) در سال جاری در بهترین حالت، شاهد یک رشد صفر درصدی باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک‌آنلاین، طبق بررسی های مودی (Moody) از اقتصاد ژاپن و سنگاپور انتظار رشدی در سال جاری نمی رود.

درحالیکه احتمالا اقتصاد هنگ کنگ تا 3.5 درصد منقبض خواهد شد.

درهمین حال، این آژانس، یک رشد 4.8 درصدی را برای اقتصاد چین با فرض ازسرگیری کند فعالیت اقتصادی و تقاضای ضعیف برای صادرات در سطح جهانی، پیش بینی کرده است.

کریستین دوگوزمان، معاون ارشد مودی گفت: سناریوی اولیه کاهش سطح مصرف و ادامه اختلال در زنجیره های تولید و عرضه را در نیمه اول سال 2020 و بهبود آن در نیمه دوم سال به دنبال دارد.

وی افزود:درکوتاه مدت، این امر به عنوان یک شوک منفی در  نوسانات عرضه و تقاضا  محاسبه می شود و هرچه مدت این اختلال ایجاد شده ادامه یابد، خطر رکود جهانی بیشتر خواهد بود.

هرچه نرخ گسترش این بیماری بالاتر رود، بی ثباتی قیمت دارایی ها و تشدید مشکلات مالی کشورها می تواندروندی افزایشی ایجاد کند.

بانک های مرکزی و تنظیم کننده های مالی شروع به تسهیل و کاهش نرخ های مجاز کرده اند ، اگرچه میزان تسهیل بیشتر ممکن است برای اقتصادهای ضعیف تر مشکلات آتی را به همراه داشته باشد.

سایر اقتصادهای آسیا و اقیانوسیه شاهد نزول رشد تولید ناخالص داخلی خود بوده اند. 

نظیر کره با 1.4 درصد، تایوان با 1.7 درصد، مالزی با سه درصد و ویتنام شش درصد.