۰ نفر

صنعت بیمه باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۰:۴۵
کد خبر: 409740
صنعت بیمه باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه صنعت بیمه باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند، افزود: باید در کشور نظام بیمه دیجیتال اجرایی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عباس معمارنژاد در جلسه شورای عمومی این سندیکا، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی، اقتصاد هوشمند است، اظهار داشت: معاونت امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی به دنبال اجرای این طرح است و هم اکنون این طرح در بخش بانکداری کشور در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه نیز باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند، افزود: باید در کشور بیمه دیجیتال نیز اجرایی شود و یکی از ابعاد بیمه دیجیتال، استفاده از فناوری‌های نوین است ولی مهمترین بخش آن در توسعه مدل کسب و کار بوده که باید این مدل به روزرسانی شود.

معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: در بیمه دیجیتال برخلاف نگاه سنتی که از درون صنعت به جامعه است، باید نگاه ما از جامعه به صنعت بیمه باشد یعنی باید آنچه مورد نظر مشتری را تولید و ارائه کرد.

معمارنژاد همچنین یکی از راه‌های افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه در آینده را فروش بیمه‌های عمر و زندگی دانست و بر گسترش این محصول در جامعه تاکید کرد.