خالص سفارشات فروش سهام به رقم چهار هزار میلیارد تومان کاهش یافت، برتری سمت عرضه در صنعت خودرو و ساخت قطعات بیش از سایرین بود و همچنین سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان ۵۳۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصادآنلاینسپهر علی‌یاری؛ در ساعت ۹:۳۰ جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به نزدیک چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «آریان»، «وملی» و «ثشاهد» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری پارس آریان ۵۳۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «بپیوند»، «ثبهساز» و «امین» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۶۰ میلیارد تومان (۶۵ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان (۴۴ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۸ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۰۰ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف برق و انرژی پیوندگستر پارس (بپیوند) به ۳.۳ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

"خودرو و ساخت قطعات" کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۹۶۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "سرمایه‌گذاری‌ها" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۷۹۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه "عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم" با تقاضای خرید ۳۲۵ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۶ درصد از هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۴۱ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 99.6.15

نقشه صفوف خرید و فروش سهام 99.6.15