۰ نفر

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران:

ارزش بالای سهام عدالت/ معاملات بورس با دو سامانه انجام خواهد شد

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷
کد خبر: 458553
ارزش بالای سهام عدالت/ معاملات بورس با دو سامانه انجام خواهد شد

علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: از مجموع ۵۰ میلیون نفر مالک سهام عدالت حدود ۳۰ میلیون نفر از هموطنان روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند که جمعیت آنها در ۳۱ استان کشور توزیع شده و دارایی این دسته از مالکین سهام عدالت از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی مدیریت می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران گفت: نگاه بلند مدت لازمه کسب سود در بازار سرمایه است و توصیه می‌کنم مالکان سهام عدالت برای فروش دارایی خود عجله نکنند.

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه امروز اولین شرکت سرمایه گذاری استانی با نماد "وسخراج" در تابلو دوم بورس تهران درج و آماده بازگشایی شد، افزود: از امروز هموطنان عزیز ما در استان خراسان جنوبی که روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را اتخاب کردند می‌توانند دارایی خود را نقد کنند.

علی صحرائی ادامه داد: سایر شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز به مرور در بورس تهران پذیرش می‌شوند و در نهایت فروش سهام عدالت برای همه مالکینی که در سایر استان ها ساکن هستند و روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، امکان پذیر می‌شود.

مدیر عامل بورس تهران با اشاره به اینکه سهام عدالت دارایی با ارزشی است و پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز از صنایع خوب کشور تشکیل شده و به نوعی سبد متنوعی از سهام است، افزود: مذاکراتی با بانک ملی نیز انجام شده تا سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی وثیقه دریافت کارت اعتباری باشد.

وی به مالکین سهام عدالت که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده اند توصیه کرد دارایی خود را حفظ کنند و افزود: نقد شوندگی مهمترین ویژگی بازار سرمایه است و مالکین سهام شرکت های استانی در هر زمانی که تمایل داشته باشند می‌توانند دارایی خود را نقد کنند.

علی صحرائی، به موضوع معاملات دو نوبتی شدن زمان معاملات بورس تهران نیز اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه طی سال گذشته رشد کم نظیری را تجربه کرد و حجم معاملات افرایش چشمگیری داشت و همین موضوع بار هسته معاملات را افزایش داد.

وی ادامه داد: برای حل مشکل ایجاد شده اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دارد. روش کوتاه مدت و در دسترس ما تقسیم زمان معاملاتی بود. طبق بررسی های انجام شده بیشترین حجم معاملات بازار سرمایه به صنایع خودرو، بانک، پالایشگاهی و فلزات اساسی و هلدینگ چند رشته ای اختصاص دارد.

علی صحرائی افزود: جمع بندی ما بر این شد تا معاملات از ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱:۳۰ تا ۱۵ انجام شود. از ۵ صنعت مورد اشاره سه گروه هلدینگ چند رشته ای، فلزات اساسی و پالایشی ها به نوبت بعد از ظهر منتقل می‌شود و گروه دوم در نوبت صبح باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: این رویکرد موقت است و در مرحله بعدی و تا سه ماه آینده، معاملات بورس تهران بر اساس گروه های دوگانه در دو سامانه معاملاتی مختلف انجام می‌شود.

مدیرعامل بورس تهران در پایان خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت فناوری نیز با همکاری دانشگاه تهران در حال طراحی سامانه بومی هستند که به زودی به مرحله آزمایش وارد می‌شود.​