۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

حرکت بازار سرمایه به سمت سهم‌های کوچک‌تر/ برخی از نمادهای بزرگ وارد فاز اصلاح خواهند شد

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 455109
حرکت بازار سرمایه به سمت سهم‌های کوچک‌تر/ برخی از نمادهای بزرگ وارد فاز اصلاح خواهند شد

دولت‌دوست، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر من، بازار از سهم‌های بزرگ‌تر به سمت سهم‌های کوچک‌تر حرکت خواهد کرد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ سجاد دولت‌دوست، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: در بازار امروز، سهم‌هایی مانند فولاد و بانک‌های بزرگ مانند تجارت و صادرات عرضه شد و شاخص، از عددی که با شروع بازار به ثبت رسانده بود، کمی پس رفت و از 1 میلیون و 956 هزار واحد به 1 میلیون و 948 هزار واحد رسید.

وی افزود: به نظر من برخی از سهم‌ها و گروه‌هایی که در هفته‌های اخیر اصلاحی داشته‌اند، با افزایش تقاضا و رشد مناسبی مواجه خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: مشکلی که بازار سرمایه ما در حال حاضر با آن مواجه بوده، مشکل و فضای روانی خاصی است. روزانه، هزاران میلیارد نقدینگی وارد بازار سرمایه شده و این نقدینگی اغلب توسط افرادی که شناخت چندانی از بازار ندارند، وارد می‌شود.

دولت‌دوست اضافه کرد: برخی از سهم‌ها مانند گروه خودرو، فولاد، بانک‌ها و برخی از سهم‌های پالایشی در حال مثبت خوردن هستند. افراد با مشاهده روند مثبت چنین سهم‌هایی، اقدام به خرید آنها می‌کنند. بنابراین اگر تقاضا به هر میزان افزایش یابد، به دلیل ورود نقدینگی در حجم بالا مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

وی اظهار داشت: اما چنین روندی، همیشگی نیست. فعالان بازار نیز در روزهای گذشته با چنین روندی، مشکل پیدا کرده و اقدام به فروش سهم‌های خود کرده‌اند. به نظر من سهم‌های بزرگ، ریزش شدیدی نخواهند داشت، اما بازار سرمایه به سمت سهم‌های کوچک‌تر یا برخی از تک سهم‌ها که ارزندگی دارند، حرکت خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی من برای وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های آینده این است که، بازار سهام به سوی وضعیتی که قادر به ارائه سود به سرمایه‌گذاران نباشد، پیش نخواهد رفت. نمیتوان سقف قیمتی را برای شاخص درنظر گرفت و باید با روندی که بازار سرمایه در پیش خواهد گرفت، همراه شد. اما به نظر من در ماه‌های آینده، شاخص با شدت و سرعت فعلی بالا نخواهد رفت.

دولت‌دوست افزود: زمان اصلاح برخی از سهم‌ها کوتاه شده و حجم بالای نقدینگی وارد شده، معطوف به 10 نماد برتر در بازار سرمایه است. اما بازار سرمایه روند حرکت مشخصی را در پیش نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به نظر من باتوجه به رخدادهای امروز بازار سرمایه و افزایش عرضه‌ها، برخی از سهم‌های بزرگ وارد فاز اصلاحی خواهند شد و از منظر زمانی، بازگشت به رشد در این نمادها طولانی خواهد بود.