۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جزئیات جدید از معاملات سهام عدالت/ سهام مردم با چه قیمتی خرید و فروش می‌شود؟

۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳
کد خبر: 444396
جزئیات جدید از معاملات سهام عدالت/ سهام مردم با چه قیمتی خرید و فروش می‌شود؟

فرابورس در اطلاعیه‌ای از نحوه معاملات سهام عدالت خبر داد. طبق این اطلاعیه، سهام عدالت در نماد 4، با کف قیمت پایانی نماد 1 در همان روز و بدون سقف قیمت معامله خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای با قید بسیار مهم، مواردی را به اطلاعیه قبلی خود افزود. طبق این دستورالعمل، معاملات در شرکت‌های سرمایه‌پذیر موضوع سبد سهام عدالت از ساعت 12:45 الی 14 با اعمال قیمت پایانی همان روز به عنوان کف دامنه نوسان و بدون اعمال محدودیت در سقف دامنه نوسان قیمتی انجام خواهد شد.

این در حالی است که در اطلاعیه قبلی دامنه نوسانی برای معاملات سهام عدالت در نظر نگرفته شده بود و معاملات تنها در قیمت پایانی میسر بود، کارگزارانی که قصد فروش در روزهای گذشته داشتند نمی‌توانستند از سفارشات خریدی با قیمت بیشتر از قیمت پایانی بهره لازم را ببرند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که این معاملات در بازار 4 با اعمال یک مرحله پیش‌گشایش 15 دقیقه‌ای و با محدودیت حجمی خرید نماد عادی قابل انجام است.

پیش‌گشایش فرآیندی برای کشف قیمت است که معامله‌گران در این زمان می‌توانند سفارشات خرید یا فروش خود را ثبت، ویرایش یا حذف کنند و هم‌زمان بدون اینکه معامله‌ای صورت پذیرد از عرضه و تقاضای موجود در سامانه معاملات اطلاع یابند. در اطلاعیه قبلی صحبتی از پیش‌گشایش به میان نیامده بود اما گویا برای محک زدن بیشتر طرف عرضه و تقاضا و رسیدن به قیمت متعادل‌تر این تصمیم را گرفته باشند.