۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فهرست بیشترین تغییر مالکیت حقیقی در بازار سهام امروز / حضور فعال حقوقی‌ها چاره‌ساز نبود

۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبر: 441861
فهرست بیشترین تغییر مالکیت حقیقی در بازار سهام امروز / حضور فعال حقوقی‌ها چاره‌ساز نبود

حمایت حقوقی‌ها نتوانست ترس سرمایه‌گذاران که از روز شنبه تشدید یافته بود را برطرف نماید. بازار نیاز به آرامش دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سهامداران حقوقی تا ساعت ۱۳:۳۵ امروز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بیشتر از اشخاص حقیقی سهام خریدند. کل ارزش معاملات بیش از ۹ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که بدین‌ترتیب خالص فروش حقیقی‌ها نزدیک ۱۰ درصد کل معاملات شد.

در دو گروه ‘سایر محصولات کانی غیر فلزی’ و ‘هتل و رستوران’ بیشترین جذب نقدینگی توسط اشخاص حقیقی رقم خورد در حالی که برایند معاملات گروه ‘فلزات اساسی’ و ‘محصولات دارویی’ و ‘فراورده‌های نفتی’ به نفع حقوقی‌ها بود.

افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۲ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۶ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید. امروز سه نماد «وبملت»، «مارون» و «کاما» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند و حقوقی‌ها بیشتر به نمادهای «فولاد»، «وگردش» و «دتولید» علاقه نشان دادند.

خریداران سهام بانک ملت برخلاف سایر نمادهای گروه بانکی بیشتر حقیقی‌ها بودند که حمایت‌های حقوقی را کم‌رنگ جلوه دادند. اما از طرف دیگر در گروه ‘شرکت‌های چند رشته‌ای’ به نمایندگی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی خریدهای حقوقی بخش زیادی از معاملات را تشکیل می‌داد.

با توجه به این که تصمیمات دولت و شورای عالی بورس با اصلاح شاخص کل هم‌زمان شده لازم است که برای جلوگیری از ادامه‌ی وضعیت فعلی متولیان بازار سرمایه، آرامش را به بازار تزریق کنند.

25