طبق آمار به دست آمده، 1.7 میلیارد نفر در کره زمین، حساب بانکی ندارند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده، 1.7 میلیارد نفر در جهان فاقد حساب بانکی هستند. فراهم کردن اصول اولیه اعتبار، پس‌انداز و بیمه، یکی از چالش‌ها و مسائل اصلی در قرن حاضر به شمار می‌رود. با دسترسی به سیستم مالی، مردم قادر به خرید خانه و ماشین هستند. برای استفاده از خدمات پزشکی، دچار مشقت و زحمت نمی‌شوند، شادتر هستند و زندگی طولانی‌تری خواهند داشت. کارایی مردم افزایش خوهد یافت و به دنبال افزایش سطح کارایی، جلوگیری از فقر ملت‌ها میسر خواهد شد.

گفتنی است که توجه و آگاه ساختن افراد بدون حساب بانکی، سبب شکل‌گیری حجم بالاتری از ثروت در آینده خواهد بود. این مسئله، هم یکی از ضروریات نظام سرمایه‌داری و همچنین مسیر مناسبی برای دستیابی به بازارهای عظیم دست‌ نخورده محسوب می‌شود.

از نوآوری‌هایی که برای کمک در این راستا ایجاد شده، برنامه Tala است که در سال 2011 ایجاد شد. این برنامه با نصب روی گوشی‌های تلفن همراه، برای استفاده در کشورهای در حال توسعه، و برای افرادی که سابقه اعتباری ندارند و از طرف بانک‌ها برای دریافت وام رد شده‌اند، این فرصت را فراهم کرده است. این برنامه، توسط شیوانی سیرویا، مدیرعامل 37 ساله استارتاپ Tala، که سابقا در سازمان ملل مشغول به کار بود، بیش از 200 میلیون دلار اعتبار از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران ایالات متحده، جمع‌آوری کرده است. بر اساس محاسبات انجام شده و درآمد 100 میلیون دلاری در سال 2019، این شرکت نزدیک به 800 میلیون دلار ارزش دارد.

در تصویر ارائه شده، نقشه جمعیت فاقد حساب بانکی در جهان را مشاهده می‌کنید؛

چند نفر در جهان فاقد حساب بانکی هستند؟