۰ نفر

معاون اجرایی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری؛

فرش قرمز نمایشگاه صنعت مالی، پیش روی فرهنگ‌سازی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱
کد خبر: 715364
فرش قرمز نمایشگاه صنعت مالی، پیش روی فرهنگ‌سازی

معاون اجرایی کانون نهادهای سرمایه گذاری، برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت مالی را همراه با دستاوردهای مثبت ارزیابی و اظهار کرد: این رویداد تخصصی، در واقع فرش قرمزی، پیش روی فرهنگ‌سازی و پیشخوانی برای ارتقای فرهنگ سهامداری در بازارسرمایه است و به رشد و توسعه این بازار کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ سیاوش وکیلی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، با اشاره به تجربه تلخ بازارسرمایه در سال 99 و به منظور جلوگیری از تکرار این اتفاق‌های ناخوشایند، گفت: حوادث و اتفاق‌های سال 99 بخشی از اعتماد عمومی به بازار سرمایه را خدشه‌دار کرد، بنابراین برای ممانعت از چنین تجربه‌هایی، نمایشگاه امسال باید هوشمندانه و با برنامه‌ریزی دقیق برگزار شود و بخشی از اعتماد از دست رفته را به بورس برگرداند.

او ادامه داد: برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه صنعت‌مالی در خرداد ماه، قطعا با دستاوردهای مثبت برای بازارسرمایه همراه است اما ملاحظاتی هم وجود دارد که ممکن است از اثرگذاری این نمایشگاه‌ها بکاهد.

سیاوش وکیلی افزود: یکی از مهمترین موضوعات سطح مشارکت است. مشارکت گسترده فعالان و نهادهای مالی در نمایشگاه ضروری است و بهتر است همه نهادهای مالی در برگزاری این رویداد تخصصی مشارکت کنند.

او ادامه داد: موضوع دیگری که ممکن است تاثیر منفی روی نتایج این رویداد تخصصی بگذارد، نوع چیدمان و استفاده از فضای نمایشگاهی است. صنعت مالی، کالامحور نیست و محصول ملموس و قابل ارایه ندارد. به همین دلیل در فضای کوچک‌تر و با غرفه‌های محدود هم می‌توان خدمات مورد نظر را معرفی و عرضه کرد.

او با بیان اینکه برگزاری این رویداد مالی در برهه کنونی ضروری به نظر می‌رسد، افزود: طی دو سال گذشته وزارت اقتصاد و سازمان بورس برای بازگشت دوباره اعتماد به بازارسرمایه برنامه‌های بسیار مهمی را اجرا کرده‌اند و نمایشگاه محل مناسبی برای تشریح این اقدامات است.

معاون اجرایی کانون نهادهای سرمایه گذاری افزود: ارتباطات رودرروی شرکت‌ها با مشتریان و سرمایه‌گذاران، همچنین برگزاری سمینارها و پنل‌های تخصصی و سخنرانی‌های مرتبط در حاشیه نمایشگاه می‌تواند شناخت خوبی از بازار سرمایه برای مردم ایجاد کند.

سیاوش وکیلی ادامه داد: نهادهای متولی می‌توانند جدیدترین ابزارها و خدمات آموزشی مانند انواع اپلیکیشن‌ها یا تخفیف‌های نمایشگاهی را در قالب پکیج‌های آموزشی به مشتریان ارایه دهند.

معاون اجرایی کانون نهادهای سرمایه گذاری افزود: آحاد جامعه می‌توانند با حضور در این رویداد بین المللی، پازل شناختی خود را نسبت به بازارهای مالی، نهادهای مالی رسمی و دارای مجوز مانند سبدگردان‌ها، صندوق‌ها، مشاوران سرمایه‌گذاری و غیره تکمیل کنند.

او با بیان اینکه نمایشگاه صنعت‌مالی، یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها برای ارتقای سواد مالی است، افزود: امیدوارم این رویداد تخصصی در نهایت به رشد فرهنگ سهامداری و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم منجر ‌شود.

رسانه‌ها خط مقدم فرهنگ‌سازی

این مدیر با سابقه بورسی به اهمیت ارتقای سوادمالی، افزایش عمق تحلیل و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازارسرمایه نیز اشاره و تاکید کرد: با توجه به جمعیت 50 میلیون نفری خانواده بازارسرمایه کشور، نهادهای مالی، به تنهایی نمی‌توانند در موضوع فرهنگ‌سازی و آموزش ایفای وظیفه کنند و تمامی ارکان و نهادهای مربوط، همچنین رسانه‌ها باید در این زمینه همکاری کنند.

او افزود: بخش رسانه‌ای کشور به‌ویژه رسانه‌های تخصصی حوزه بازارسرمایه، در کنار رسانه ملی، خط مقدم فرهنگ‌سازی هستند و نقش تاثیرگذاری در این زمینه دارند و باید به صورت مداوم به این موضوعات مهم بپردازند.