۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

دانلود همراه بانک کشاورزی

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷
کد خبر: 495957
دانلود همراه بانک کشاورزی

برای آگاهی از چگونگی نصب و راه‌اندازی همراه بانک کشاورزی، گزارش امروز اقتصاد آنلاین را بخوانید؛

برای عضویت در کانال تلگرام اقتصادآنلاین اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین - دینا قالیباف؛ بانکداری با تلفن همراه و یا همراه بانک سامانه‌ای است که اخیرا استفاده فراگیر آن به ویژه در دوران کرونا افزایش چشم‌گیری داشته است و افراد با نصب نرم افزار مورد نیاز بر روی تلفن هوشمند خود می‌توانند از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.

نحوه دانلود و نصب همراه بانک کشاورزی

همراه بانک کشاورزی برای سه نسخه اندروید، ios و وب تعریف شده است که برای دریافت این سه نسخه می‌توانید به این آدرس (اینجا) مراجعه کنید.

نحوه نصب نسخه اندروید همراه بانک کشاورزی

به منظور دریافت همراه بانک کشاوزی برای نسخه اندروید دو راه تعریف شده است:

1) دریافت مستقیم از طریق مراجعه به سایت (اینجا)

2) دریافت از طریق کافه بازار (اینجا)

دانلود همراه بانک کشاورزی

همچنین در صورتی در دریافت و نصب نرم افزار مورد نظر دچار مشکل شدید، می‌توانید فایل راهنمای نصب را از طریق مراجعه به سایت (اینجا) دریافت کنید.

نحوه نصب نسخه ios  همراه بانک کشاورزی

 دریافت و نصب نسخه ios همراه بانک کشاورزی از طریق یک روش تعریف شده است. در این روش برای دریافت این نرم افزار باید به بازارچه اینترنتی سیبچه به نشانی مرتبط (اینجا کلیک کنید) مراجعه کرده و فایل مربوطه را با کلیک بر روی گزینه دانلود دریافت کنید.

دانلود همراه بانک کشاورزی

همچنین در صورتی که در نصب این نرم افزار دچار مشکل شدید، می‌توانید فایل مربوط به راهنما را از طریق مراجعه به سایت (اینجا کلیک کنید) دریافت کنید.

راهنمای استفاده از نسخه وب همراه بانک کشاورزی

نسخه وب نرم افزار همراه بانک در راستای رفع محدودیت‌های ایجاد شده برای نرم افزار‌های ایرانی تهیه گردیده و بر روی تمامی سیستم عامل‌ها ( اندریود و ios و...) قابل استفاده بوده و از طریق آدرس https://mbi.bki.ir/ در دسترس می‌باشد . وب اپلیکیشن همراه بانک شامل خدماتی از قبیل: مانده حساب و کارت، انتقال وجه حسابی و کارتی و گردش حساب و کارت می‌باشد که به تدریج سایر خدمات بر روی آن پیاده سازی خواهد شد. همچنین مشتریان بانک کشاورزی می‌توانند بعد از فعالسازی وب اپلیکیشن، میانب آن را بر روی صفحه اصلی گوشی قرار داده و مشابه سایر اپلیکیشن‌ها از خدمات آن استفاده نمایند.

دانلود همراه بانک کشاورزی

ثبت نام در سامانه همراه بانک کشاورزی

برای ثبت نام در سامانه همراه بانک کشاورزی 2روش تعریف شده است:

1) ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به یکی از شعب: برای ثبت نام حضوری باید با در دست داشتن مدارک هویتی خود به یکی از شعب مراجعه کنید و فرم ثبت نام را تکمیل کرده و قرار‌دادی را امضا کنید.

2) ثبت نام اینترنتی: برای ثبت نام اینترنتی ابتدا باید به سایت بانک کشاورزی به نشانی www.bki.ir مراجعه کنید و سپس وارد بخش خدمات و محصولات، مدیریت همراه بانک شوید.

دانلود همراه بانک کشاورزی

پس از ورود به بخش خدمات و محصولات، مدیریت همراه بانک بر روی لینک دسترسی به صفحه فعالسازی و مدیریت همراه بانک کلیک کنید.

دانلود همراه بانک کشاورزی

پس از کلیک بر روی گزینه مورد نظر صفحه‌ای به شکل زیر برایتان باز خواهد شد:

دانلود همراه بانک کشاورزی

در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده را در قسمت‌های مشخص شده وارد نمایید و سپس بر روی گزینه ارسال کلیک کنید.

خدمات ارائه شده مبتنی بر کارت توسط همراه بانک کشاورزی

1) مشاهده مانده کارت

2) انتقال وجه به کارت بانک کشاورزی (روزانه 30میلیون‌ریال)

3) انتقال وجه به کارت سایر بانک‌ها (از طریق شتاب)

4) پرداخت قبض

5) خرید اعتبار شارژ سیم کارت

6) استعلام سه شارژ آخر

7) صورت‌حساب کارت (10 گردش آخر کارت)

8) مسدودکردن کارت

9) عدم تخصیص کارت

10) بارکدخوان قبض

11) انتقال به حساب‌ها-کارت‌های پر کاربرد

12) بازیابی پاسخ تراکنش‌های بدون پاسخ (از بخش تاریخچه)

دانلود همراه بانک کشاورزی

خدمات ارائه شده مبتنی بر حساب توسط همراه بانک کشاورزی

1) مشاهده مانده حساب

2) انتقال وجه به حساب بانک کشاورزی (روزانه 100میلیون‌ریال)

3) انتقال وجه پایا (روزانه 100میلیون‌ریال)

4) استعلام پایا

5) استعلام وضعیت چک

6) پرداخت اقساط تسهیلات

7) پرداخت قبض

8) 10گردش آخر حساب

9) تغییر رمز حساب

10) عدم تخصیص حساب

11) دریافت کد شبا

12) بارکدخوان قبض

13) بازیابی پاسخ تراکنش‌های بدون پاسخ (از بخش تاریخچه)

نکات ایمنی استفاده از همراه بانک کشاورزی

1) لطفا به منظور جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط برنامه آلوده به بدافزار، نرم افزار همراه بانک را از وب سایت اصلی بانک و یا منابع قابل اعتماد و مورد تائید بانک دریافت نمایید.

2) با وجود تمهیدات در نظر گرفته شده در برنامه همراه بانک به منظور جلوگیری از افشاء اطلاعات حساس، حتی الامکان در هنگام اتصال به شبکه‌های بی‌سیم عمومی از نرم افزارهای همراه بانک استفاده نشود.

3) به منظور جلوگیری از حملات فیشینگ و یا استفاده از از تکنیک های مهندسی اجتماعی در جهت سرقت اطلاعات، از کلیک کردن روی لینک‌ها و یا دریافت فایل‌های ضمیمه پیام هایی که از طرف اشخاص ناشناس برای شما و یا در گروه های مختلف ارسال می شود، بپرهیزید.

4) به منظور جلوگیری ازآلودگی به بدافزارهای جدید که از طرق مختلف منتشر می گردند از نرم افزارهای امنیتی (ضد بدافزار، آنتی ویروس ، فایروال) تلفن همراه که به روز رسانی می‌شوند، استفاده شود.

5) ضعف های امنیتی سیستم عامل و نرم افزارهای همراه بانک، می تواند منجر به سوءاستفاده و نفوذ به تلفن همراه گردد. همواره، به روزرسانی‌های سیستم عامل و همچنین نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده به‌خصوص نرم افزار همراه بانک را در برنامه خود قرار دهید.

6) بسیاری از بدافزارها در قالب برنامه های کاربردی به ظاهر قانونی ارائه می‌گردند و برای افزایش حوزه نفوذ خود در هنگام نصب برنامه اقدام به دریافت مجوزهای بیش از انداره می‌نمایند. از نصب برنامه‌های کاربردی تلفن همراه که مجوزهای بیش از اندازه درخواست می نمایند، پرهیز شود.

7) اغلب سیستم عامل‌های مدرن تلفن همراه، به طور پیش فرض دارای مکانیزم‌های امنیتی درونی جهت کاهش مخاطره بدافزارها می‌باشند، با فراهم سازی مجوز دسترسی ریشه (root) درسیستم عامل اندروید یا قید آزاد کردن (jail break (IOS این ساز و کار ها دور زده خواهند شد. از فراهم سازی مجوزدسترسی ریشه (root) در سیستم عامل اندروید یا قید آزاد کردن IOS و دور زدن ساز و کار‌های امنیتی خودداری نمائید.

8) به منظور جلوگیری از افشاء اطلاعات محرمانه اطلاعات حساس مربوط به حساب بانکی (از قبیل رمزکارت ، تاریخ انقضای کارت بانکی و CVV2) را در تلفن همراه ذخیره ننمایید.

9) اطلاعات حساس مربوط به حساب بانکی (از قبیل رمز کارت، تاریخ انقضای کارت بانکی و CVV2) را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید و آنها را در فواصل زمانی حداکثر سه ماهه تغییر دهید.

10) هرگز اطلاعات مهم خود مانند شماره حساب، رمزها، کد ملی و ... را از طریق پیام کوتاه ارسال نکنید.