۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی تشریح کرد؛

۷اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی/ تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 459920
۷اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی/ تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم

رییس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود برخی اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی در یاداشتی اینستاگرامی برخی از اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی را تشریح کرد.

سامان دهی بانک‌های ناسالم: تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم/ کاهش تسلط سهامداران عمده بر آن بانک‌ها/ کاهش شدیداتکای بانک‌های ناسالم بر اضافه برداشت از بانک مرکزی.

تعیین هیئت سرپرستی بر مؤسسات اعتباری ناسالم ومتوقف کردن روند تخریبی آنها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل مشکل ناترازی آنها و تعیین تکلیف مؤسسات اعتباری غیرمجاز.

ادغام بانک‌ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه. این طرح طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح در حال تحقق و در مراحل پایانی است.

 تدوین و اجرای سیاست گذاری نوین پولی، سامان دهی اضافه برداشت بانک‌ها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هرگونه دریافت اعتبار واضافه برداشت بانک‌ها به ارائه وثیقه.

اصلاح ضوابط تایید صلاحیت مدیران، نحوه شناسایی درآمد و حد مجاز تملک سهام بانک‌ها، با هدف ارتقاء نظارت بانک مرکزی و الزام بانک‌ها به افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع در فروش اموال مازاد.

وضع مقرات جدید در تراکنش‌های بانکی: تفکیک حساب‌های تجاری از حساب‌های اشخاص/ محدودیت در تراکنش‌های اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبت جهت اشخاص حقوقی و نیز حساب‌های تجاری/ معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنش‌ها و مبادلات چک‌های تضمینی برای مقابله با پولشویی.

تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک‌ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان با پشتیبانی قوه قضائیه و پیگیری کمیته فرا دستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق.

10