۰ نفر

روحانی در تماس تلفنی با استاندار خوزستان:

افزایش رایزنی برای تقویت تبادلات تجاری با کشورهای همسایه

۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴
کد خبر: 441549
افزایش رایزنی برای تقویت تبادلات تجاری با کشورهای همسایه

رئیس جمهور ضرورت همکاری و تلاش مدیران اجرایی و بهداشتی استان خوزستان برای کنترل سریعتر تعداد ویروس کرونا در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: درصورت رعایت نشدن دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رشد شیوع ویروس کرونا علاوه بر به خطر افتادن سلامت مردم، اعمال دوباره محدودیت‌ها خسارت‌های اقتصادی زیادی برای خوزستان به همراه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار خوزستان در جریان آخرین وضعیت بیماری کووید 19 و شیوع ویروس کرونا در این استان و اقدامات انجام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان قرار گرفت.

روحانی در این تماس تلفنی که نزدیک به یک ساعت به طول انجامید، بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم استان از سوی مسئولان و متخصصان بهداشتی و درمانی تاکید کرد و افزود: تببین درست و دقیق موارد مرتبط با اصول بهداشتی و مصادیق فاصله‌گذاری هوشمند در میان مردم، می‌تواند نقش مهمی در مهار رشد تعداد مبتلایان ایفا کنند.

رئیس جمهور با دعوت از مردم استان برای همکاری با مسئولان و همچنین متخصصان بهداشت و درمان در زمینه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: تنها با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند است که می‌توان زنجیره شیوع ویروس کرونا را قطع کرد، در غیراینصورت با افزایش تعداد مبتلایان مواجه خواهیم بود که ممکن است به بازگشت برخی محدودیت‌ها در استان منجر شود.

رئیس جمهور در ادامه گفت‌وگو با استاندار خوزستان، از وضعیت این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی با توجه به بارش‌های مناسب در فصل بهار آگاه شد و با ابراز خرسندی از افزایش میزان تولید گندم استان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: کشاورزان و گندمکاران خوزستان با سعی و تلاش خود، نقش مهمی در خودکفایی کشور از نظر تولید گندم ایفا کرده‌اند.

روحانی با اشاره به دریافت گزارش از وزارت نیرو در مورد وضعیت منابع آبی کشور تاکید کرد: به وزارت نیرو دستور داده‌ام که با توجه به شرایط خاص امسال کشور از نظر بارش‌ها، موضوع کشت برنج در استان خوزستان برای سال جاری را با نظر مثبت بررسی و برای تصویب در جلسه جاری دولت ارائه کند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار بوده و از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تبادلات تجاری و کالای با کشورهای همسایه برخوردار است، تاکید کرد: مدیریت عالی استان، تقویت تلاش‌ها و رایزنی‌ها با کشورهای همسایه برای توسعه همکاری‌های تجاری و تبادلات مرزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این تماس تلفنی، گزارش کاملی از وضعیت استان از جمله در زمینه شیوع ویروس کرونا و روند رو به رشد تعداد مبتلایان در این استان به‌دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، ارائه و اقدامات انجام شده از سوی مدیریت استان برای متوقف کردن روند رشد تعداد مبتلایان را تشریح کرد.

شریعتی وضعیت تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم در استان را با توجه به بارش‌های خوب بهاری، بسیار خوب و افزایشی نسبت به سال گذشته عنوان کرد.