۰ نفر

رییس اتاق ایران و افغانستان در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

از سرگیری تجارت ایران و افغانستان زیر سایه کرونا/ کند‌شدن صادرات در پى رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳
کد خبر: 439563
از سرگیری تجارت ایران و افغانستان زیر سایه کرونا/ کند‌شدن صادرات در پى رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی

رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: تجارت ایران و افغانستان از حدود دو هفته پیش مجددا از سرگرفته شده اما صادرات فعلا به کندی انجام می‌شود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ حسین سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره آخرین وضعیت تجارت ایران و افغانستان توضیح داد: مرز مشترک دو کشور که از اسفندماه در پی شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، از دو هفته پیش باز شده و تجارت ایران و افغانستان به روال عادی خود بازگشته است.

او ا‌دامه داد: البته صادرات به این کشور به دلیل محدودیت‌های افغانستان در رعایت موارد بهداشتی و صف طولانی کامیون‌ها فعلا به کندی انجام می‌شود که به مرور زمان وضعیت بهتر خواهد شد.

وی به مشکلات صادرکنندگان ایرانی در پی قطع روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان ما در این مدت زیان بسیاری کردند که امیدواریم با از سرگیری تجارت، مشکلات برطرف شود اما بزرگترین دغدغه تجار بازگشت ارز حاصل از صادرات است که به دلیل نبود روابط بانکی مناسب، این کار دشوار شده است.

رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان درباره چشم‌انداز حجم تجارت دو کشور در سال۹۹ بیان کرد: میزان تجارت ایران و افغانستان در مجموع سالانه حدود ۳میلیارد دلار است که با وجود بیماری کرونا و بسته شدن مقطعی مرزها، احتمال کم شدن آن وجود دارد؛ البته تجار ما تمام تلاش خود را می‌کنند که حجم تجارت امسال را هم به این عدد برسانند.