۰ نفر

برگزاری چهارمین نشست کارگروه مدیریت رسانه‌ای کرونا

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۲۲
کد خبر: 432687
برگزاری چهارمین نشست کارگروه مدیریت رسانه‌ای کرونا

دبیر هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام از برنامه‌های کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ‌و صادرات محصولات آنها در زمینه بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اعلام وزارت کشور، «علی آقامحمدی» که ریاست کارگروه ارزیابی مدیریت رسانه‌ای بیماری کرونا را در وزارت کشور ‌بر عهده دارد، روز یکشنبه در پایان این نشست که با حضور «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برگزار شد،  به خبرنگاران گفت: امروز در تبادل نظر بین اعضای کارگروه در وزارت کشور به این نتیجه رسیدیم که با فعال‌سازی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از تولیدات علمی این شرکت‌ها می‌توان اجازه صادرات را برای محصولات آنان در حوزه بیماری کرونا صادر کرد.

او افزود: باید این اطمینان را به شرکت های داخلی بدهیم که در صورت داشتن توان کافی و بازاریابی بین المللی می توانند تولیداتشان را در بیرون از مرزهای کشور نیز به فروش برسانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به عنوان مثال اگر دستگاه ونتیلاتور در کشور به میزان کافی موجود است و تولیدات آن در کشور بیش از نیاز جامعه ماست، باید این فضا را ایجاد کنیم که تولیدکننده بتواند با افزایش تولیدات خود، این محصول را در بازارهای خارجی نیز عرضه کند.

آقامحمدی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: رسانه‌ها باید با حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها به مخاطبان داخلی و خارجی نشان دهند که برای حمایت از جوانان به طور جدی در صحنه حضور دارند.

رییس کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا در این زمینه به نوآوری ها و تولیدات مختلف شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید انواع ماسک، کیت های تشخیصی و تجهیزات پزشکی در زمینه بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: ما با تکیه بر توان جوانان خلاق و دانشمند کشورمان توانستیم بر بحران کرونا غلبه پیدا کنیم و باید از ظرفیت آنها برای حل سایر مشکلات و مسائل کشور بخوبی بهره بگیریم.

وی افزود: جوانان ایرانی در شرکت های دانش بنیان با اقدامات خود و تامین نیازهای کشور به لوازم و تجهیزات پزشکی در زمینه کرونا به حل سریع این مساله کمک کردند و اگر می خواهیم به ندای رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق جهش تولید لبیک بگوییم باید همین گونه با مشکلات و مسائل برخورد کنیم.

آقامحمدی تاکید کرد: معنای گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، این است که به جوانان میدان بدهیم.

​بر اساس این گزارش، در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از برخی محصولات شرکت های دانش بنیان ایرانی در زمینه بیماری کرونا از جمله دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)، کیت های تشخیص کرونا، دستگاه پالس اکسیمتر (سنجش میزان اکسیژن خون و ضربان قلب)‌ و انواع ماسک های نانو نظیر ان ۹۵، ان ۹۹ و ان ۸۰ در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا با دستور رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور و با هدف تقویت ابعاد اطلاع رسانی و پاسخگویی دستگاه ها در عرصه تقویت توان تولیدی و خودکفایی کشور در روند مبارزه با بیماری کرونا و ظرفیت سازی مناسب رسانه ای در این زمینه با حضور مدیران و نمایندگان رسانه ها و دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شده و تاکنون نشست هایی را با حضور معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی دیگر از بخش های کشور داشته است.