۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بازرگانان در انتظار بازگشایى مرزهاى ایران و عراق/ محدودیت واردات، قیمت کالا را در عراق گران کرد

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 430201
بازرگانان در انتظار بازگشایى مرزهاى ایران و عراق/ محدودیت واردات، قیمت کالا را در عراق گران کرد

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانى ایران و عراق با اشاره به انتظار تجار دو کشور براى بازگشایى مرزها، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت واردات در عراق، قیمت کالا در این کشور افزایش یافته است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ حمید حسینى در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت تجارت این روزهاى ایران و عراق اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مرزهای چذابه، خسروی، شلمچه و مهران فعلا بسته است و صادرات از طریق مرزهاى کردستان انجام مى‌شود؛ به این ترتیب صادرات ما به عراق متوقف نشده بلکه با محدودیت روبه رو است.

او ادامه داد: عراق در حال حاضر در قرنطینه است و همین موضوع باعث محدودیت واردات و افزایش قیمت کالا در این کشور شده، این درحالیست که دولت عراق قول داده که از ۲۳فروردین ماه یعنى با پایان یافتن دوران قرنطینه مرزهای خود را به روی کالاهای ایرانی باز کند.

او با بیان اینکه درحال حاضر نیاز اصلى این کشور به مواد غذایى و کالاهاى بهداشتى است، گفت: محدودیت واردات در عراق منجر به افزایش قیمت و کمبود بیشتر کالاها از جمله مواد غذایى و بهداشتى در این کشور شده است؛ ازین رو بازرگانان دو کشور منتظر بازگشایى مرزها و بازگشت تجارت، به روال گذشته هستند که امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.