۰ نفر

وزیر صمت: بازگشایی بازارچە‌های موقت غیررسمی در4استان کشور

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۰۸
کد خبر: 415705
وزیر صمت: بازگشایی بازارچە‌های موقت غیررسمی در4استان کشور

وزیر صمت گفت: از امروز رسما فعالیت بازارچه‌های موقت غیررسمی در چهار استان از جمله کردستان آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا رحمانی عصر امروز در جریان بازدید از مرز سیرانبند و بازگشایی رسمی بازارچه‌های موقت مرزی، به وجود روحیه تسهیل‌گری در استان کردستان اشاره و اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی موجود کشور نیازمند روحیه همکاری و تسهیل‌گری است.

رحمانی به کاهش ۳۱ درصدی کالاهای مصرفی در آغاز سال اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ کالاهای وارداتی به میزان ۱۰ میلیارد دلار کم شده و در کشور تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ از امروز رسما بازارچه‌های موقت غیررسمی در چهار استان و از جمله کردستان آغاز می‌شود، در شرایط جدید به جای ثبت سفارش ثبت آماری صورت می‌گیرد و واردات ۱۰۰ قلم کالا بصورت تجمیعی امکان‌پذیر است.

رحمانی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع ساز و کارهای لازم و امکانات مورد نیاز را فراهم کرده‌اند که این امر می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود معیشت مرزنشینان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی نگاه ویژه‌ای به توسعه تجارت در مرزها داریم چراکه صادرات پیشران اقتصاد و موتور محرکه تولید ملی به شمار می‌رود.

وزیر صمت افزود: تجارت در مرز فرصتی است تا ما بتوانیم برخی از اقلام مورد نیاز کشور را از این طریق فراهم کنیم.

وی اذعان داشت: بانه سرزمین فرصت‌های اقتصادی است، منطقه ویژه اقتصادی بانه فرصت و امکانی برای سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌ تلاش می‌کنیم با تزریق اعتبارات مناسب آن را برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی آماده کنیم.