۰ نفر

جدیدترین آمار منتشر شده نشان داد؛

افزایش قیمت ۲۶قلم کالا در آبان ماه/ ۱۶قلم شاهد کاهش قیمت بود

۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
کد خبر: 408999
افزایش قیمت ۲۶قلم کالا در آبان ماه/  ۱۶قلم شاهد کاهش قیمت بود

در میان ۴۲ قلم کالای اساسی، ۲۶ قلم در آبان ماه امسال نسبت به مهرماه افزایش قیمت بین دامنه ۰.۱ درصد تا ۹۰ درصدی را تجربه کرده‌اند و همچنین ۱۶ قلم شاهد کاهش قیمت در دامنه ۰.۳ درصد تا ۴.۸ بوده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که در آبان ماه امسال به ترتیب گوجه فرنگی، جوجه یکروزه گوشتی و پیاز بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه پیش از خود (مهرماه) داشتند.

در این ماه، خرما مضافتی و شیر استریل پاکتی ۲.۵ درصد نسبت به آبان سال ۹۷ بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی در آبان ماه امسال با افزایش ۹۰.۲ درصدی نسبت به ماه قبل به حدود چهار هزار و ۶۰۰ تومان رسید، در حالی که قیمت این محصول در مهر ماه امسال حدود دو هزار و ۴۴۰ تومان بود. همچنین جوجه یکروزه گوشتی با رشد ۲۴ درصدی قیمت، از هر قطعه ۲۴۰۰ تومان در مهر ماه به هر قطعه سه هزار تومان در آبان ماه رسید.

پیاز نیز در این ماه نسبت به ماه قبل از آن به ۲۱.۴ درصد افزایش قیمت داشت که قیمت آن از ۲۶۰۰ تومان در مهر ماه به ۳۲۰۰ تومان در آبان ماه افزایش یافت.

در بین کالاهایی که با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند نیز می‌توان به گوشت گوساله، گوشت گوسفندی و لوبیا چیتی درجه یک با کاهش ۴.۸، ۴.۱ و ۲.۴ درصدی اشاره کرد.