۰ نفر

لنوو؛ برترین لپ‌تاپ‌ها با بهترین قیمت‌ها

۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 314090
 لنوو؛ برترین لپ‌تاپ‌ها با بهترین قیمت‌ها

Laptopmag برای دومین سالی متوالی، لنوو را بهترین برند لپ‌تاپ در سال 2018 معرفی کرد. در رده‌ای بالاتر از غول‌های رایانه‌ای جهان مانند Apple ،Dell و ... . در جایگاه دوم و سوم این لیست به ترتیب HP و Dell قرار گرفته‌اند که رقابت بسیار نزدیکی با لنوو دارند. این انتخاب بر اساس طراحی، خلاقیت، خدمات پس‌ از فروش و مهم‌تر از همه کیفیت صورت گرفته است.

 محصولات لنوو در طی سه دهه مورد ارزیابی مراجع معتبر متعددی قرار گرفته و همواره امتیاز بالایی کسب کرده است. خرید و فروش لپ‌تاپ لنوو در سال 2011 هشت درصد سهم بازار جهانی را داشت و در رده چهارم بعد از شرکت اچ-پی بود و در سال 2013 این عدد به 16.7 درصد رسید. امروز لنوو بیش از 20 درصد از فروش جهانی رایانه‌ها را در دست دارد.

به گفته Laptopmag، 53 درصد از لپ‌تاپ‌های لنوو در سال گذشته میلادی، امتیاز 4 و بیشتر از 4 را از 5 نمره کسب کرده‌اند. کمپانی لنوو با عرضه لپ‌تاپ با بازار مشهور شد. در ایران هم طی چند سال اخیر خرید و فروش لپ‌تاپ‌ لنوو رونق داشته است. اگرچه شهرت این برند در آمریکا به مراتب بیشتر از ایران است. یعنی خریداران عامه‌ای که بودجه کافی دارند عموما به سراغ Dell  و Apple  می‌روند. این در حالی است که در لیست برترین برندهای مجله لپ‌تاپ، اپل در جایگاه هفتم قرار گرفته و دو رتبه نسبت به سال 2017 افت داشته است. در گذشته بود که اپل بازار رایانه را در دست داشت. امروز اگر از متخصصان حوزه رایانه مشورت بگیرید لنوو را به عنوان اولین گزینه‌ها به شما معرفی خواهند کرد.

ThinkPad X1 Carbon  لنوو با حداقل قیمت 1520 دلار، از نقاط عطف محصولات این کمپانی بوده است. هم طراحی زیبایی دارد و هم تنها لپ‌تاپی بود که سال گذشته توانست امتیاز 5 از 5 در ارزیابی‌ها کسب کند. لپ‌تاپ‌های ThinkPad لنوو برای مقاصد و کاربری‌های بیزینسی طراحی شده‌اند اما کیبوردهای عالی، کیفیت بالای عملکرد و عمر طولانی باتری، این سری محصولات لنوو را به پرفروش‌ترین‌های بازار تبدیل کرده و نه فقط اهالی بیزینس بلکه طیف گسترده‌ای از متقاضیان را جذب خود کرده است. Yoga 920 هم برترین دستگاه دوکاره لنوو از نگاه مصرف‌کنندگان شناخته شده است.

یکی از امتیازهای لنوو تنوع محصولات آن با توجه به نیازهای مصرف‌کنندگان است. از Ideapad 120s 230 دلاری گرفته premium Yoga 920 2-in-1  1700 دلاری، دستگاه‌هایی با کیفیت و متناسب با بودجه و کاربری‌های متعدد خریداران ارائه شده است. Legion Y920 هم بهترین لپ‌تاپ گیمینگ لنوو است و با برترین‌های دنیای گیمینک مثل Asus و Razer رقابت می‌کند.

نشریه Laptopmag، از لحاظ خلاقیت نمره 7 از 10، از لحاظ طراحس 13 از 15 و از لحاظ قیمت و گزینه‌های انتخاب نمره 14 از 15 داده است.

اما بزرگترین نقطه ضعف خرید و فروش لپ‌تاپ لنوو، خدمات پس از فروش و گارانتی شرکت لنوو ضعیف ارزیابی شده و امتیاز 14 را از 20 را کسب کرده است. که نسبت به سال 2017 کیفیت این خدمات ضعیف‌تر هم شده است. سامانه‌های تلفنی خدمات به مشتریان به ندرت پاسخ درستی به سوالات مصرف‌کنندگان داده‌اند و سامانه‌های اینترتی هم به علت ضعف مدیریت، نسبت به گذشته دسترسی سخت‌تری پیدا کرده است.