۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

برنت وارد کانال ۷۰دلاری شد / خوش بینی به تقاضای سوخت آمریکا عامل صعود بازار

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبر: 532703
برنت وارد کانال ۷۰دلاری شد / خوش بینی به تقاضای سوخت آمریکا عامل صعود بازار

به دلیل افزایش امیدواری نسبت به رشد تقاضای سوخت آمریکا در فصل تابستان، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال افزایش خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز تقاضای سوخت ایالات متحده در آستانه فصل تابستان، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت و برنت از مرز ۷۰دلار هم عبور کرد.

همچنین داده‌های ارائه شده از سوی چین که نشان داد فعالیت کارخانه‌ای در ماه می، با بالاترین سرعت خود در سال جاری گسترش یافته، باعث پشتیبانی قیمت‌ها شد.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه آگوست ۸۳سنت معادل ۱.۲درصد افزایش یافت و به ۷۰دلار و ۱۵سنت در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای ماه جولای، از آخرین قیمت خود در روز جمعه، ۱.۲۹دلار معادل حدود ۲درصد رشد را تجربه کرد و به قیمت ۶۷دلار و ۶۱سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. لازم به ذکر است که روز دوشنبه بازار به دلیل تعطیلات رسمی ایالات متحده بسته بود.

تحلیلگران ING Economics روز سه‌شنبه در یادداشتی اذعان داشتند: " در حالی که نگرانی‌هایی در خصوص محدودیت‌های شدیدتر مرتبط به کووید-۱۹ در سراسر آسیا وجود دارد، به نظر می‌رسد بازار بیشتر بر روی افزایش تقاضا از سوی ایالات متحده و بخش‌هایی از اروپا متمرکز شده است."

"فصل رانندگی تابستانه در ایالات متحده، به دنبال تعطیلات مراسم یادبود در پایان هفته رسما آغاز شد و باید اشاره کرد که ما با روند نزولی موجودی بنزین و نزدیک بودن میزان آن به پایین‌ترین سطح ۵ساله در این زمان از سال، وارد این دوره شده‌ایم."

شرکت GasBuddy اعلام کرد که تقاضای بنزین ایالات متحده در روز یکشنبه، ۹.۶درصد بالاتر از میانگین چهار یکشنبه پیشین بود که بالاترین میزان تقاضای یکشنبه از تابستان ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

هرچند انتظار افزایش عرضه نفت به بازار، مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شد.

منابع اوپک پلاس اذعان داشتند، از آنجا که تولیدکنندگان، بهبود تقاضای مورد انتظار را در برابر احتمال افزایش تولید ایران متعادل می‌کنند، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن، احتمالا در نشست روز سه‌شنبه برای ادامه کاهش تدریجی محدودیت‌های عرضه توافق خواهند کرد.

اوپک پلاس از آنجا که پیش‌بینی می‌کرد با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، تقاضای جهانی افزایش می‌یابد، در ماه آوریل تصمیم گرفت که روزانه ۲.۱میلیون بشکه از عرضه را از ماه می تا جولای به بازار بازگرداند.

تحلیلگران ING Economics افزودند: "ما معتقدیم که بازار قادر به جذب این عرضه اضافی خواهد بود؛ بنابراین انتظار داریم که این گروه تایید کند که تولید خود را طبق برنامه‌ریزی طی ۲ماه آتی افزایش دهد."