۰ نفر

معاون وزیر نیرو؛

مصرف برق افزایش ۸۰۰۰ مگاواتی داشت

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 529463
مصرف برق افزایش ۸۰۰۰ مگاواتی داشت

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در حال حاضر حدود ۷ تا ۸ هزار مگاوات در مقایسه با سال گذشته افزایش مصرف داشته‌ایم که خوشبختانه همکاران صنعت برق با آمادگی و برنامه‌ریزی که داشتند، توانستند پاسخگوی نیاز باشند.

به‌ گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همایون حایری در گفت و گویی تلویزیونی با بیان اینکه همه چیز به میزان مصرف و اقدامات مصرف‌کنندگان بستگی دارد، اظهار کرد: با تمرکز و اجماعی که بین همکاران برق، مسئولان استانی و مردم صورت گرفته، امیدواریم بتوانیم پاسخگوی نیاز کشور باشیم.

وی با ابیان اینکه امسال با گرما آغاز شد، گفت: به همین دلیل سیستم‌های سرمایشی زودتر به مدار آمدند و با توجه به اینکه سال خشکی داشتیم، چاه‌های آب کشاورزی نیز زودتر شروع به فعالیت کردند. این عوامل باعث شد که میزان مصرف در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش پیدا کند.

به‌گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: واحدهای آبی کشور مخصوصا در محل نیروگاه‌های آبی، با توجه به کاهش نزولات آسمانی حدود ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ مگاوات کمبود تولید دارند.

وی افزود: از پیک مصرف سال گذشته تا پیک سال‌جاری ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی جدید که به مدار آمده، کلا پاسخگوی تامین افزایش مصرف مشترکان جدیدی است که به تازگی اضافه شده‌اند، اما بالاخره باید کمبود تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را جبران کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ۴۵ برنامه مدیریت مصرف را با کار کارشناسی و مدیریتی مشخص کرده و به شرکت‌های توزیع و شرکت‌های برق منطقه‌ای ابلاغ کردیم. امیدواریم با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص استانداران، تابستان را با کمترین مشکل سپری و این کمبود تولید را پوشش دهیم.