۰ نفر

با رشد قیمت نفت؛

کاهش تولید نفت آمریکا متوقف شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۱۰
کد خبر: 512730
کاهش تولید نفت آمریکا متوقف شد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولید نفت آمریکا امسال کمتر از میزانی که پیش از این پیش بینی کرده بود، کاهش پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۱۵ میلیون بشکه در روز می رسد در حالی که در گزارش ماهانه قبلی خود میزان کاهش تولید امسال را ۲۹۰ هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود.

این آژانس پیش بینی کرد در همین مدت مصرف نفت و سایر سوختهای مایع ۱.۴۱ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۹.۵۳ میلیون بشکه در روز برسد که مشابه پیش بینی ماه گذشته است.

قیمت نفت با موافقت تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس برای عدم افزایش تولید در آوریل و اطمینان از روند احیای پایدار تقاضا برای نفت در شرایطی که پاندمی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، ماه میلادی جاری از رکورد پایینی که در سال ۲۰۲۰ داشت، بهبود یافت.

شمار دکلهای حفاری آمریکا همسو با بهبود قیمتهای نفت، رشد کرده است است و طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت، با یک حلقه افزایش، به ۳۱۰ حلقه رسید که بالاترین میزان از ماه مه بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد که میانگین تولید نفت آمریکا در فوریه ۱۰.۴ میلیون بشکه در روز بود که ۵۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سطح تولید ژانویه کاهش داشت. این کاهش عمدتا به دلیل برودت هوا در اکثر نقاط این کشور به خصوص تگزاس بود.

با توزیع واکسنهای کووید ۱۹ در سراسر جهان، دورنمای تقاضا بهبود یافته و قیمتهای نفت را تقویت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که مصرف نفت و سوختهای مایع در کل سال ۲۰۲۱ به ۹۷.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که ۵.۳ میلیون بشکه در روز بالاتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این آژانس پیش بینی کرد که میزان مصرف در سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۸ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۰۱.۳ میلیون بشکه در روز بالغ می شود.