۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت نفت با انتظار برای اطلاعات موجودی ذخایر آمریکا

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷
کد خبر: 512562
کاهش قیمت نفت با انتظار برای اطلاعات موجودی ذخایر آمریکا

قیمت نفت به دنبال انتظار برای کاهش موجودی ذخایر آمریکا، روز چهارشنبه روند نزولی در پیش گرفت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت با انتظار برای ارائه اطلاعات موجودی ذخایر آمریکا که مشاهده شود قیمت‌ها به کدام سو هدایت خواهد شد، روز چهارشنبه برای سومین جلسه متوالی سقوط کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه 63سنت یا 0.9درصد کاهش یافت و به 66.89دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه آوریل با کاهش 54سنت یا 0.8درصد، با قیمت 63.47دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

به دنبال تصمیم اعضای گروه اوپک در هفته گذشته مبنی بر حفظ کاهش تولید و همچنین حملات حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در روز دوشنبه، قیمت نفت برنت به بیش از 70دلار در هر بشکه افزایش یافت.یکی از کارشناسان اذعان داشت که مجموع عواملی همچون انتظار برای بازگشت عرضه ایران نیز سبب کاهش قیمت‌ها شد.

با استناد به داده‌های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا، موجودی نفت خام در ایالات متحده در هفته منتهی به 5مارس، 12.8میلیون بشکه افزایش یافت. تحلیلگران انتظار افزایش 800هزار بشکه را داشتند.

با این حال، به گفته موسسه نفت آمریکا، انتظار می‌رود تولید نفت خام ایالات متحده در سال 2021، 160هزار بشکه در روز کاهش یابد و به 11.15میلیون بشکه در روز برسد، اما باید گفت که این میزان، کاهش کمتری را نسبت به پیش‌بینی ماه گذشته، یعنی کاهش 290هزار بشکه در روز را نشان می‌دهد.