۰ نفر

ارزان‌ترین نرخ گاز طبیعی در ربع قرن اخیر

۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 448673
ارزان‌ترین نرخ گاز طبیعی در ربع قرن اخیر

هفته‌نامه مالی بارونز، نوشت: قیمت گاز طبیعی ۷.۸درصد کاهش یافته و به ۱.۴۷دلار در هر میلیون بی. تی. یو (واحد اندازه گیری انگلیسی) در معاملات امروز رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، به دنبال انتشار یک گزارش بدبینانه در مورد ذخایر گاز طبیعی در روز پنج شنبه، قیمت این محصول سقوط کرد و به پایین ترین رقم از ۱۹۹۵ رسید.

 قیمت گاز طبیعی ۷.۸ درصد کاهش یافته و به ۱.۴۷ دلار در هر میلیون بی. تی. یو (واحد اندازه گیری انگلیسی) در معاملات امروز رسیده است. آخرین باری که قیمت گاز طبیعی به کمتر از ۱.۵۰ دلار رسیده بود، اوت ۱۹۹۵ بود. گاز طبیعی در آن زمان ۱.۴۷ دلار معامله می‌شد. پایین ترین سطح قیمتی که برای گاز طبیعی ثبت شده ۱.۰۵ دلار سال ۱۹۹۲ است.

 سهام شرکتهای تولید کننده گاز هم رو به کاهش است. سهام شرکت «ساوت وسترن انرژی» ۲.۴ درصد پایین آمده و سهام «کابوت اویل اند گس» ۳ درصد کاهش یافته است.

 وزارت اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد این کشور طی هفته اخیر ۱۲۰ میلیارد فوت مکعب گاز به ذخایر خود اضافه کرده است. اس پی گلوبال پلتس پیش بینی کرده ذخایر گازی ۱۰۷ میلیارد فوت مکعب افزایش یابد. ذخایر گازی در حال حاضر بیش از سه تریلیون فوت مکعب است که ۷۳۹ میلیارد فوت مکعب نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 افزایش حفاری نفت در آمریکا طی چند سال گذشته و افزایش تولید گاز طبیعی استخراج شده همراه با این نفت، باعث عرضه مازاد گاز طبیعی در بازارهای جهانی شده است. در برخی مناطق حجم گاز طبیعی تولید شده آنقدر بالاست که تولیدکنندگان ترجیح می دهند این گاز را به جای فروختن بسوزانند.