۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عجز آمریکا از فشار حداکثری/ واکنش ایران به تحریم ناخداهای ۵نفتکش

۵ تیر ۱۳۹۹، ۱:۲۵
کد خبر: 448425
عجز آمریکا از فشار حداکثری/ واکنش ایران به تحریم ناخداهای ۵نفتکش

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تحریم ۵ناخدای نفتکش های ایرانی عزیمت کرده به ونزوئلا، بیان داشت که ایران و ونزوئلا در مقابله با تحریم های غیر قانونی آمریکا پابرجا و ثابت قدم هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، فروردین ماه سال جاری بود که ۵ فروند نفتکش ایرانی حامل سوخت و فرآورده های نفتی از ایران به مقصد ونزوئلا حرکت کرده و سرانجام در خرداد ماه به مقصد رسیدند.

در این بین آمریکا از هیچ تلاشی برای فرافکنی و تشویش اذهان فروگذار نکرد، اما این ۵ فروند نفتکش به سلامت به کشور بازگشتند.

اما آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه ایران، ناخداهای این نفتکش ها را تحریم کرد. گفتنی است مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا عصر چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفته بود که ایالات متحده پنج ناخدای ایرانی که سوخت و تجهیزات مرتبط را به ونزوئلا منتقل کرده‌اند، تحریم کرده است.

پمپئو در ادامه سخنان خود افزود که هیچ کس توزیع برابر و عادلانه سوخت در ونزوئلا را که «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری این کشور اعلام کرده، باور نمی‌کند.

در نتیجه سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری به تحریم ناخداهای ایرانی پنج کشتی حامل سوخت به ونزوئلا توسط آمریکا واکنش نشان داد.

موسوی در توئیتر خود نوشت: اقدامات از سر استیصال ایالات متحده علیه افراد ایرانی - مشابه آنچه وزیر خارجه پمپئو موسوم به وزیر نفرت اعلام کرد - فقط نشانه شکست نگون‌بختانه به اصطلاح "فشار حداکثری" است. به رغم فشار ایالات متحده، ایران و ونزوئلا در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ثبات‌قدم خواهند ماند.