۰ نفر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

پیگیری وضعیت کارکنان قراردادی نفت در اولویت کمیسیون است/ جلوی اعمال سلیقه‌های شخصی درتبدیل وضعیت‌ها گرفته خواهد شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴
کد خبر: 446515
پیگیری وضعیت کارکنان قراردادی نفت در اولویت کمیسیون است/ جلوی اعمال سلیقه‌های شخصی درتبدیل وضعیت‌ها گرفته خواهد شد

نظام‌بخشی به وضعیت نابسامان نیروهای قراردادی و پیمانکاری وزارت نفت یکی از اولویت های اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ پس از انتشار خبر فاجعه بار خودکشی یکی از کارکنان پیمانکاری وزارت نفت، موجی از اعتراضات و نگرانی‌ها از وقوع مجدد این دست اتفاقات شکل گرفته است. از سوی دیگر تدوین قانون‌هایی برای رسیدگی به این اوضاع به هم‌ریخته از وظایف کمیسیون اجتماعی مجلس خواهد بود.

در این رابطه احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: یکی از مهمترین مولفه ایی که به خاطر آن در کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کرده ام، سامان‌دهی وضعیت نابسامان جذب نیروی انسانی ، انواع قرارداد های کاری و اعمال سلیقه‌های شخصی مسئولان اجرایی در جذب و تبدیل وضعیت جذب است.

وی در ادامه افزود: یکی از مواردی که نقطه هدف ما است جلوگیری از اتفاقاتی است که در حوزه نیروی انسانی شرکت نفت افتاده که ما الان واقعا باید پیگیر علل و عوامل بروز چنین حوادث تلخی باشیم.

قاضی زاده هاشمی همچنین با تاکید بر لزوم برگزاری صحیح و عادلانه آزمون های استخدامی گفت: به شدت پیگیری خواهیم کرد که چرا برخی آزمون های استخدامی که می بایست برگزار شود به صلاحدید برخی مسئولین برگزار نشده است.

از سوی دیگر قطعا باید هرچه زودتر تبدیل وضعیت نیروی های قراردادی و همچنین ساماندهی تنوع بالای نحوه جذب و نوع استخدام ها در وزارت نفت مشخص شود و از آنجا که چارچوب گذاری حوزه اداری و استخدامی در حیطه کمیسیون اجتماعی مجلس است، برنامه داریم تا با ریل گذاری صحیح در خصوص نظام بخشی به مدل های استخدامی، ایجاد امید آفرینی میان کارکنان داشته باشیم.