۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

استراتژی عربی برای کنترل بازار نفت/ نگرانی تولیدکنندگان از بازگشت بحران به بازار

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱
کد خبر: 438644
استراتژی عربی برای کنترل بازار نفت/ نگرانی تولیدکنندگان از بازگشت بحران به بازار

در پی ناپایدار شدن مجدد قیمت نفت در بازارهای جهانی، عربستان و امارات تصمیم به کاهش تولید بیشتر از میزان توافق شده در اوپک پلاس گرفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین، پس از انتشار اخباری در خصوص بازگشت کرونا به شرق و جنوب شرق آسیا، قیمت نفت مجددا وارد مدار نزولی شد. در این بین  عربستان سعودی به منظور جلوگیری از بازگشت قیمت نفت به محدوده منفی، اعلام کرد از ماه آینده تولید خود را روزانه یک میلیون بشکه دیگر کاهش خواهد داد و در نهایت به ۷٫۵ میلیون بشکه خواهد رساند. این رقم ۴۰ درصد کمتر از تولید عربستان در ماه آوریل خواهد بود.

همچنین امارات نیز تصمیم به کاهش تولید گرفت و وزیر نفت این کشور اعلام کرد این کشور در ماه ژوئن تولید نفت خود را بیش از پیش پایین می آورد.

 طبق گفته المزروعی، تولید نفت امارات در ماه آینده ١٠٠ هزار بشکه دیگر در روز کاهش خواهد یافت. امارات همین حالا هم تولید خود را در ماه مه طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایین آورده است. این کاهش تولید پس از آن صورت گرفته که امارات عضو اوپک تولید خود را در آوریل تا بیش از ۴ میلیون بشکه در روز افزایش داده بود. امارات به همراه عربستان درست در زمانی که دنیا برای مهار گسترش ویروس کرونا فعالیت های اقتصادی را متوقف کرده و تقاضا برای نفت خام سقوط کرده بود، بازار را پر از نفت کردند.

اما به گفته تحلیل‌گران انتشار این اخبار چندان نمی تواند سبب تقویت قیمت نفت شود چراکه این کاهش تولید برنامه ریزی نشده بوده و نشان دهنده میزان نگرانی تولیدکنندگان از آینده بازار نفت است.