۰ نفر

خسارت ۳۱۰میلیارد ریالی سیلاب در خواف

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶
کد خبر: 432100
خسارت ۳۱۰میلیارد ریالی سیلاب در خواف

فرماندار خواف گفت: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن طی پنج روز گذشته ۳۱۰میلیارد ریال خسارت در بخش‌های مختلف مناطق شهری و روستایی این شهرستان بر جای گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسین سنجرانی افزود: بیشتر این خسارت‌ها به بخش‌های کشاورزی، آب‌رسانی روستایی و برق رسانی و زیربنایی وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین سیلاب و بارش شدید باران و تگرگ به منازل مسکونی و روستایی و جاده‌های این شهرستان و از جمله بخش سلامی خسارت زد.

فرماندار خواف گفت: در این سیلاب علاوه بر مسدود شدن محور ارتباطی خواف به رشتخوار، یک خودرو نیز هنگام عبور از مسیر کانال و مسیل رودخانه در روستای رزداب که به صورت غیر مجاز در بخشی از آن ساخت و ساز صورت گرفته بود دچار سیلاب شد که تعدادی از سرنشینان آن نجات یافتند و یک تن کشته و یک نفر مصدوم شدند همچنین پیکر یک نوجوان ۱۳ ساله که در سیلاب مفقود شده بود بعد از سه روز جست و جوی نیروهای امدادی پیدا شد.

سنجرانی افزود: به دنبال وقوع سیلاب در روستای فدک بخش سلامی ۶۰ نفر  از اهالی  روستا در محل رباط زیارت روستا گرفتار سیلاب شده بودند که  با حضور نیروهای امدادی و سایر اهالی روستا نجات یافتند.

مدیر جهاد کشاورزی خواف نیز از تلف شدن ۳۸۶ راس دام سبک در جریان سیلاب پنج روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

رحمان دادپور افزود: بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل یکی از گله‌های گوسفند و بز در روستای بندیوان از توابع بخش سلامی طعمه سیلاب شد.

بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن در فاصله زمانی ۱۳ تا ۲۰ فروردین ماه نیز  ۷۵ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی و قنوات و دامپروری خواف وارد کرد و موجب آسیب دیدگی برخی از ابنیه شهری و منازل مسکونی روستایی و بناهای تاریخی این شهرستان شد.

شهرستان خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.