۰ نفر

بسته بودن راه‌ها، مهمترین مشکل در رفع مشکلات شبکه برق گیلان است

۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبر: 416311
بسته بودن راه‌ها، مهمترین مشکل در رفع مشکلات شبکه برق گیلان است

سخنگوی صنعت برق گفت: بسته بودن راه‌های مواصلاتی مهمترین مشکل در فعالیت گروه‌های عملیاتی برق مستقر در گیلان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مصطفی رجبی مشهدی»سخنگوی صنعت برق افزود به محض باز شدن راه‌های دسترسی توسط اکیپ‌های راهداری، برقدار کردن مناطقی که دچار مشکل شده اند، در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: چهار خط ۲۳۰ کیلوولت و یک خط ۴۰۰ کیلوولت در استان گیلان به علت بارش سنگین برف از مدار خارج شده است، هم اکنون تمرکز روی فعالیت در حوزه رشت، اطراف انزلی و در منطقه شرق گیلان حوزه لاهیجان، سیاهکل و لنگرود است.

رجبی مشهدی گفت: ۵۴ اکیپ عملیاتی و اجرایی برق منطقه ای گیلان در حوزه انتقال و فوق توزیع ۵۴ به تعداد ۱۹۵ نفر نیروی انسانی در تلاشند تا هر چه سریع تر مشکلات و چالش ها را حل کنند.
سخنگوی صنعت برق  درباره  بخش توزیع نیز  با بیان این که در حدود ۲۰۰ اکیپ عملیاتی  توزیع استان گیلان مشغول به خدمت رسانی و رفع مشکلات شبکه هستند،   گفت: در حال حاضر نسبت به اعزام ۵۰ اکیپ عملیاتی، ۱۰ دستگاه بالابر و ۱۰ دستگاه جرثقیل از شرکت های معین به استان گیلان اقدام شده است.
رجبی مشهدی تصریح کرد: در صورت نیاز نسبت به اعزام نیروهای بیشتر به مناطقی که دچار بحران برف هستند اقدام خواهد شد.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: کمیته بحران با حضور مدیرکل دفتر فنی انتقال  توانیر، مدیران بخش توزیع توانیر و مدیران صنعت برق استان گیلان در حوزه برق منطقه ای و توزیع تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شده بود.
به گفته وی با این حال بارش برف بیش از حد انتظار بوده و باعث بسته شدن راه های دسترسی نیز شده است که بر مشکلات اضافه کرده است.

بارش برف که از بیستم بهمن ماه در استان گیلان و شهرستان خلخال در استان اردبیل آغاز شده همچنان ادامه دارد و  سبب بسته شدن راه‌های ارتباطی، لغو پروازها و قطعی برق در این استانها شده است.