۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مشوق های صادراتی مجلس به فرآورده‌های نفتی/ خدمات معاوضه‌ای نفت خام در زمره صادرات قرار گرفتند

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 410792
مشوق های صادراتی مجلس به فرآورده‌های نفتی/ خدمات معاوضه‌ای نفت خام در زمره صادرات قرار گرفتند

مجلس شورای اسلامی روز جاری تسهیلاتی را برای صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی در نظر گرفت که سوآپ و بانکرینگ در اولویت این مصوبات بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز طی مصوبه ای سوآپ نفت خام و فرآورده های نفتی  را معاف از مالیات کردند . این مصوبات در جریان رسیدگی به ماده ١٠ لایحه مالیات بر ارزش افزوده صورت پذیرفت.

بر اساس این ماده، خدمات معاوضه (سوآپ) نفت خام، فرآورده‌های نفتی (بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سوخت‌ هوایی)، گاز طبیعی و برق از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند.

همچنین بر اساس تبصره یک این ماده، فروش همه فرآورده‌های تولیدی شرکت‌های پالایش به‌صورت ارزی (فروش سوخت‌های هوایی به شرکت‌های هواپیمایی خارجی در فرودگاه‌های داخلی)، مرزی (فروش سوخت در جایگاه‌های مستقر در نواحی مرزی کشور) و همچنین فروش سوخت دارای پروانه صادراتی گمرک جمهوری اسلامی ایران به کشتی‌ها (بانکرینگ) صادرات محسوب می‌شود.

طبق تبصره ۳ این ماده، خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقوقی ایرانی، اشخاص حقیقی مقیم ایران، شعب شرکت‌های خارجی مقیم ایران) ارائه می‌شود و محل مصرف خدمات یا مقصد ارائه خدمات داخل یا خارج از کشور باشد، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل وارد کشور شود، صادرات خدمت به شمار می‌آید.