۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سرگیجه نفت از بازی جنگ تجاری/ واردات چین رکورد زد

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸
کد خبر: 393190
سرگیجه نفت از بازی جنگ تجاری/ واردات چین رکورد زد

قیمت نفت خام که با اظهارات منفی ترامپ در خصوص آتش بس جنگ تجاری وارد کانال نزولی شده بود با انتشار اخباری در مورد واردات چین در محدوده مثبت به کار خود در هفته گذشته پایان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، هفته گذشته بازارهای جهانی شاهد نوسانات نسبتا شدیدی در قیمت نفت خام بودند. داغ شدن گمانه زنی ها از آغاز دور جدید مذاکرات آمریکا و چین در مورد پایان دادن به جنگ تعرفه ای سبب شد تا قیمت نفت دستخوش تغییراتی سه دلاری شود.

در ابتدا، وزارت امور خارجه چین با ابراز امیدورای از برگزاری زودهنگام نشست دوجانبه میان روسای جمهور دو کشور چین و آمریکا، سبب تقویت قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی شد و قیمت نفت برنت را در روز چهارشنبه تا 62 دلار و 90 سنت بالا برد

اما در ادامه اظهارات ترامپ در خصوص عدم موافقت با لغو تعرفه کالاهای چینی موجب بازگشت قیمت ها و ناامیدی فعالان بازار کامودیتی و همچنین عقبگرد شاخص های سهام در آمریکا شد.

در نهایت در پایان روز جمعه انتشار خبری در مورد ثبت رکورد جدید از واردات نفت خام چین سبب رشد قیمت طلای سیاه تا محدوده 62 دلار و 50سنت شد. گفتنی است واردات نفت چین در ماه اکتبر با جهش 17 درصدی به 10.76 میلیون بشکه در روز رسیده که یک رکورد تاریخی جدید محسوب می شود.

البته در افزایش قیمت نفت، گزارش کاهش تعداد چاه های نفتی امریکا نیز بی تاثیر نبوده است. تعداد حلقه چاه نفت آمریکا در هفته گذشته و برای سومین هفته متوالی نزولی بود و با افت 7 حلقه به 684 رسید که کمترین سطح 31 ماه گذشته رسیده است.

از این رو قیمت نفت خام برنت در آخرین معاملات روز گذشته بازارهای جهانی با رشد اندک 22 سنتی به عدد 62 دلار و 51 سنت رسید تا رشد 1.59 درصدی، یعنی  0.98 دلار را در مقایسه با معاملات ابتدای هفته به ثبت برساند.

شاخص نفت خام آمریکا نیز همسو با نفت برنت با رشد 1.3 دلاری نسبت به معاملات روز پنجشنبه در محدوده 57 دلار 24 سنت به کار خود در این هفته پایان داد.