۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا بازهم کاهشی شد/ عقب نشینی سرمایه‌گذاران با تداوم 11ماه افت

۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 390621
تعداد دکل‌های نفتی آمریکا بازهم کاهشی شد/ عقب نشینی سرمایه‌گذاران با تداوم 11ماه افت

درحالی قیمت انواع شاخص های نفتی با کاهش روبرو شده که آمارها حاکی از روند کاهشی تعداد دکل های فعال در حوزه های نفتی با اهمیت آمریکا است.

به گزارش اقتصادآنلاین در اولین روز معاملاتی هفته جاری شاهد افت قیمت نفت در انواع شاخص های مطرح هستیم. در این میان اما مطابق با آخرین گزارش ها، تعداد کل دکل های نفتی فعال در حوزه های نفتی با اهمیت آمریکا با کاهش نسبتا قابل ملاحظه ای روبرو شده اند.

در حال حاضر هر بشکه نفت خام برنت با افت اندک نسبت به روز جمعه در محدوده 61 دلار و 50 سنت معامله می شود. همچنین شاخص نفتی وست تگزاس نیز با افت 40 سنتی در محدوده 56 دلار و 39 سنت قرار دارد.

طبق آمارهای منتشر شده در هفته گذشته تعداد دکل های نفتی با 17 واحد کاهش به رقم 696 عدد رسید. گفتنی است بیشترین افت تعداد دکل ها به حوزه نفتی پرمیان به 10 واحد و ویلسون 5 واحد، اختصاص داشته است.

همچنین حوزه های نفتی کانا وودفورت، گارانتی واش، آرکوما وودفروت و می سی سیپین نیز هرکدام به ترتیب 2، 2 و یک واحد کاهش در تعداد دکل های فعال خود را به ثبت رسانده اند.

گفتنی است طبق گزارش بیکرهیوز این بزرگترین افت تعداد دکل از مال آوریل تاکنون است. البته در 11 ماه گذشته روند دکل ها کاهشی بوده که بیشترین رقم کاهش در ماه آوریل با 22 دکل به ثبت رسید.

به اعتقاد کارشناسان نفتی، در یک سال گذشته و با تداوم روند کاهشی قیمت نفت، سرمایه گذاران امریکا سعی در کاهش هزینه ها در حوزه استخراج نفت داشته و بدین منظور تمایلی به افزایش دکل نفتی در حوزه های فعال نفت ندارند.

البته با وجود شرایط نامطمئن در بازار نفت بعید به نظر می رسد که سرمایه گذاران آمریکایی تمایلی به افزایش سرمایه گذاری در بخش پُرهزینه نفت شیل ندارند.