۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

امضای قرارداد نفتی با دو پیمانکار داخلی/ کشف میادین مرزی در اولویت است

۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷
کد خبر: 387388
امضای قرارداد نفتی با دو پیمانکار داخلی/ کشف میادین مرزی در اولویت است

به منظور انجام پروژه های لرزه نگاری در دو منطقه پانیذ و باشت، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با دو پیمانکار داخلی قراردادهایی را امضا کرد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ روز جاری طی مراسمی دو  قرارداد پروژه لرزه نگاری پانید و باشت امروز یکشنبه،‌ میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و دو پیمانکارایرانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید.

مدت زمان انجام پروژه لرزه‌نگاری پانیذ ۳۳ ماه خواهد بود و این پروژه در منطقه‌ای به وسعت ۲ هزار کیلومتر مربع و در پهنه شهرستان‌های شادگان، آبادان، ماهشهر و دارخوین انجام می‌شود.

قرارداد پروژه لرزه‌نگاری دو بعدی باشت نیز در منطقه ای به وسعت ۵ هزارکیلومتر و با بودجه ای حدود ۱۴۰۰ میلیارد ریال در پهنه استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان به مدت ۲۸ ماه میان مدیریت اکتشاف و شرکت عملیات اکتشاف نفت امضا شد.

در این مراسم صالح هندی مدیرعامل اکتشاف با بیان اینکه صنعت نفت در نظر دارد در سال رونق تولید، عقد قرارداد با پیمانکاران داخل را در اولویت قرار دهد گفت: با وجود تمام مشکلات صنعت نفت در زمان تحریم امضای این قراردادها نشان می‌دهد که صنعت نفت پرتلاش و پرامید کار خود را پیش می‌برد  که البته در این میان اتکا به توان داخل یکی از مهم‌ترین فاکتورها پیشرفت است.

هندی همچنین از تجهیز کارگاه‌ها و آغاز عملیات اجرایی مربوط به طرح های باشت و پانیذ از اوایل آذرماه امسال خبر داد و گفت:  تاکید مدیریت اکتشاف همچنان بر اکتشافات مرزی و مشترک است و از زمستان ۱۳۹۷ تاکنون هر فصل یک کشف داشتیم به عنوان مثال کشف میدان مینو در جزیره مینو در جوار شهر آبادان یکی از این میدان ها بوده است. بهار امسال نیز یک میدان گازی با پتانسیل خوب کشف کردیم که امروز، همزمان با مراسم امضای قرارداد، جزییات آن اعلام شد.

وی با بیان اینکه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران امسال قراردادهای مفصلی در بخش ژئوفیزیک و مغناطیس سنجی امضا می کند، گفت: از میان پروژه های برنامه ریزی شده برای اجرا، قرارداد پروژه لرزه نگاری پانیذ به عنوان بزرگترین پروژه لرزه‌نگاری آبی – خاکی به ارزش قراردادی ۳ هزار میلیارد ریال با شرکت توسعه نفت و انرژی نگین آفاق کیش (تنکو) به امضا رسید.