۰ نفر

مطهری در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

وقت مذاکره نیست/ نیاز ترامپ به برگ ایران

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
کد خبر: 353011
وقت مذاکره نیست/ نیاز ترامپ به برگ ایران

نائب رئیس مجلس مذاکره با آمریکا در حال حاضر را به صلاح ندانست و تاکید کرد الان وقت مذاکره نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز در حاشیه صحن علنی مجلس، علی مطهری نائب رئیس مجلس در خصوص مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی گفت: به عقیده بنده هرچه پیش برویم، شرایط به نفع ایران خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که با پیشرفت زمان و احتمال کاهش فروش نفت ایران، شرایط مذاکره سخت تر نخواهد شد، گفت: در هر صورت مذاکره در حال حاضر به معنی ذلت و ضعف و عقب نشینی برای ایران است. از سوی دیگر اما پافشاری آمریکایی ها برای مذارکره نشان می دهد که مذاکره در حال حاضر بیشتر به نفع آن ها تمام خواهد شد.

مطهری همچنین در خصوص تداوم پایبندی مردم به انقلاب و کشور حتی در شرایط سخت گفت: به حتم در آینده وضعیت بهتری  برای کشور متصورم و حتی در شرایط فعلی که معیشت مردم با سختی همراه است، می توان به اعتماد و پشتوانه مردم، فرصت های بهتری را در آینده ایجاد کرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین در مورد ضرب العجل 60 روزه ایران به اروپا نیز گفت: این اقدام بسیار پسندیده و به جا بود و در واقع یک اتمام حجت به اروپایی و سایر طرف های برجامی به شمار می رود. به عقیده مطهری اگر ایران، پیش از این نیز اقدام به اعطای چنین ضرب العجلی می نمود، تاحدی نظر جامعه جهانی را به تبعات خروج آمریکا از برجام بیشتر جلب می‌شد. اما در یک سال گذشته، ایران با حسن نیت خود نشان داد که تمایل دارد برجام را سرپا نگه دارد و با این کار احترام طرف های دیگر برجام را حفظ کرد.

وی همچنین در نطق میان دستور خود بیان داشت: مطهری با بیان اینکه امروز دو عنصر مقاومت و وحدت می‌تواند ما را از شرایط سخت کنونی با سرافرازی خارج کند، اضافه کرد: ترامپ فریب اعتراضات دی ماه سال ۹۶ را خورد و خیال می‌کرد با چند فشار اقتصادی مردم را مقابل حکومت قرار می‌دهد غافل از این که آن اعتراضات ریشه در درون خود حکومت داشت و ناشی از رقابت‌های سیاسی بود. امروز ترامپ برای انتخابات آینده خود به شدت نیاز به برگ ایران دارد و مقامات کشور می‌توانند از این فرصت به نحو مقتضی و عزتمندانه استفاده کنند.