به دنبال محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، مهاجران جهان بیشتر از دوران رکود بزرگ اقتصادی در زمینه ارسال پول به زادگاه خود با محدودیت مواجه شده‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ پول ارسال شده توسط مهاجران به کشورهای خود در سال 2020 کاهش قابل توجهی داشته و انتظار می‌رود که این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط بانک جهانی و جمع‌آوری شده توسط مرکز تحقیقات پیو (Pew)، پیش‌بینی می‌شود که انتقال پول در جهان در سال جاری میلادی 20درصد سقوط را تجربه کند. برخی از این کاهش‌ها در مناطقی از اروپا، آسیای مرکزی و جنوب صحرای آفریقا احساس خواهد شد.

گفتنی است که کاهش پیش‌بینی شده مبالغ ارسالی مهاجران به زادگاه خود در حال حاضر بیشتر از دوره رکود اقتصادی بزرگ است. برای مثال، اروپا و آسیای مرکزی در دوران رکود بزرگ کاهش 15درصدی داشتند، در حالی که برای سال 2020 کاهش 28درصدی پیش‌بینی شده است.

انتظار می‌رود که جنوب صحرای آفریقا به رغم کاهش صفر در سال 2009، سقوط 23درصدی در حواله وجوه برای سال جاری را داشته باشد.

کشورهای برتر ارسال‌کننده وجوه مانند ایالات متحده، عربستان سعودی و امارات متحده عربی سخت‌ترین محدودیت‌های کووید-19 را در طول همه‌گیری تجربه کرده‌اند. این امر تا حد زیادی به سقوط پیش‌بینی شده برای انتقال وجوه کمک کرده و کشورهای وابسته به این پرداخت‌ها مانند فلسطین، هائیتی و نپال، به زودی عواقب این محدودیت‌ها را با کاهش ارسال پول به خانه‌های خود احساس خواهند کرد.

در نمودار ارائه شده، مقایسه میزان کاهش انتقال وجوه در سال 2009 و 2020 را مشاهده می‌کنید؛

انتقال وجوه