با توجه به حذف تدریجی قرنطینه اعمال شده برای مهار ویروس کرونا در آمریکا، مشاغل به آرامی در حال بازگشایی هستند و به دنبال آن تمایل به مصرف نیز اندکی افزایش یافته است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ با توجه به اینکه مشاغل سراسر ایالات متحده پس از سه ماه تعطیلی به دلیل بیماری کووید-19 بازگشایی خود را آغاز می‌کنند، شاخص مصرف‌کننده نشان می‌دهد که اعتماد مصرف‌کننده پس از شروع سقوط در اوایل ماه مارس، اکنون به آرامی در حال بازگشت است.

بر اساس شاخص تمایل مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان، در ماه ژوئن، 9درصد افزایش در این زمینه مشاهده شد؛ که از 72.3 در ماه مه به 78.9 رسیده است. در ماه آوریل، سقوط به پایین‌ترین حد مشاهده شد که از سطح بالای طبیعی خود در حدود 100 در ماه‌های فوریه و مارس کاهش یافت.

گفتنی است که چرخش پایدار تمایل مصرف‌کننده ارتباط نزدیکی با کاهش نرخ بیکاری در ایالات متحده دارد؛ زیرا مردم پس از ماه‌ها قرنطینه، دوباره مشاغل خود را به دست می‌آورند.

در حالی که افزایش اشتغال به تقویت اعتماد مصرف‌کننده کمک می‌کند، بسیاری هنوز انتظار دارند شرایط ناگوار اقتصادی ادامه داشته باشد. کارشناسان سراسر کشور به مردم می‌گویند تلاش برای دستیابی به بهبود آرام و سریع ممکن است چندین سال طول بکشد.

به رغم افزایش اندک در تمایل مصرف‌کننده، شاخص هنوز نزدیک به رکورد پایین‌ترین حد آن بوده و اگر اجبار به از سرگیری قرنطینه وجود داشته باشد، برای مدت باقی‌مانده سال ممکن است در همان منطقه باقی بماند.

در نمودار ارائه شده، شاخص تمایل مصرف‌کننده در آمریکا از سال گذشته تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

29