۰ نفر

تشدید بازرسی‌ها در بازار لوازم خانگی

۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۴
کد خبر: 446115
تشدید بازرسی‌ها در بازار لوازم خانگی

رئیس اتاق اصناف تهران از تشدید بازرسی ها در حوزه لوازم خانگی خبر داد و گفت: در راستای مدیریت بازار، کنترل قیمت لوازم خانگی و با توجه به شرایط موجود، بازرسی ها در حوزه لوازم خانگی با شدت و گستردگی بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قاسم نوده فراهانی با تاکید بر حفظ حقوق مصرف کنندگان و تامین نیازهای آنها با قیمت مناسب افزود: یکی از اهداف مهم اتحادیه و اتاق اصناف تهران با توجه به وضعیت تولید، واردات و نوسانات نرخ مواد اولیه، حفظ حقوق مصرف کننده است؛ لذا با کسانی که بخواهند خارج از عرف و قوانین موجود کالایی را گران بفروشند برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سقف افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت برای تلویزیون ۲۰ و سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد اعلام شده است و با هرگونه گران فروشی و افزایش قیمت غیرمجاز برخورد جدی خواهد شد افزود: خوشبختانه با توجه به اظهارات مسئولان ذیربط امیدواریم کمبودی در تامین کالا در بازار نداشته باشیم و کالاها و لوازم خانگی مورد نیاز با قیمت های مناسب در بازار عرضه و تامین شود.

 در هفته‌های گذشته افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و مشاهدات میدانی از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد که در سال جاری لوازم خانگی ایرانی ۲۵ تا ۳۰ درصد و کالاهای خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. در نهایت روز گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و به زودی قیمت‌ها به تفکیک برند در سامانه ۱۲۴ اعلام می شود.