۰ نفر

تومان با اقتصاد و معیشت مردم چه می‌کند؟

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
کد خبر: 439012
تومان با اقتصاد و معیشت مردم چه می‌کند؟

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که حذف صفر از پول ملی تاثیری بر اقتصاد و معیشت مردم نخواهد داشت و تنها برای تسهیل امور حسابداری، معاملات پولی و کاهش حجم پول انجام شده که باید در این مهلت دو تا سه ساله آموزش‌های لازم به مردم در این زمینه داده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چندی است طرح حذف چهار صفر از واحد پول ملی در کشور مطرح شده که نهایتا در نیمه اردیبشهت ماه سال جاری از سوی نمایندگان مجلس تصویب شد تا طی سه سال آینده واحد پول ملی از ریال به تومان تغییر کند.  

با این اقدام، هر یک از کارشناسان اقتصادی جوانب مثبت و منفی آن را تحلیل، بررسی و گوشزد کردند که علی قنبری درباره تاثیرات حذف صفر از پول ملی بر اقتصاد و معیشت مردم، توضیح داد: این اقدام تاثیری بر اقتصاد نخواهد گذاشت و برای تسهیل امور حسابداری و معاملات پولی انجام می‌شود و همچنین تاثیر به‌سزایی در شاخص‌های اقتصادی همچون تورم، رکود، رشد اقتصادی، افزایش نقدینگی، بیکاری ندارد و تنها برای چاپ پول کمتر اتفاق می‌افتد.  

لزوم آموزش به مردم درباره تغییر ریال به تومان 

وی ادامه داد: معتقد هستم که حذف صفر از پول ملی باید انجام می‌شد اما می‌توانستند زمان مناسبی‌تری که اقتصاد کشور ثبات بهتری داشت را انتخاب کنند.  

قنبری در پایان سخنانش گفت: در این فرصت ۲ تا ۳ ساله برای عملیاتی شدن این امر، باید آموزش‌هایی به مردم در این زمینه داده شود تا توجیه شوند که این اقدام قابلیت اجرایی بهتری پیدا کند.