۰ نفر

مرکز آمار اعلام کرد:

کاهش 1.5درصدی تورم تولیدکننده بخش خدمات/ بیشترین و کمترین تورم برای کدام بخش‌ها بود؟

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 436611
کاهش 1.5درصدی تورم تولیدکننده بخش خدمات/ بیشترین و کمترین تورم برای کدام بخش‌ها بود؟

مرکز آمار اعلام کرد تورم سالانه تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به پاییز ۹۸ با 1.5درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به29درصد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور  نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ۱۳۹۸ به ۲۵.۶ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۲۷.۸) ۲.۲ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم فصلی

تغییرات شــاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل زمستان ۱۳۹۸ به ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۶.۲) ۲.۱ واحد درصد کاهش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های "آموزش (٠,٧)"، "واسطه‌گری مالی (بیمه) (١.٨)" و "خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار" (۳.۲ درصد) می‌باشد. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به "حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات" (۵.۵ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور  نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ۱۳۹۸ به ۲۵.۶ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۲۷.۸) ۲.۲ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارایه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل زمستان ۱۳۹۸ نسبت به فصل زمستان ۱۳۹۷، ۲۵.۶ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش "خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار" (۱۵.۱ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش "خدمات هتل و رستوران" (۳۸.۳ درصد) می‌باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۳۹۸ (تورم سالانه) به ۲۹.۰ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۳۰.۵) ۱.۵ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش "خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار" (۱۷.۲ درصد) و بیشترین آن مربوط به بخش "خدمات هتل و رستوران" (۴۸.۹ درصد) است.