۰ نفر

در فروردین ماه ثبت شد؛

وضعیت نرخ تورم در استان‌ها/ ایلام با ۳۹درصد در صدر دارندگان تورم

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبر: 434695
وضعیت نرخ تورم در استان‌ها/ ایلام با ۳۹درصد در صدر دارندگان تورم

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٩.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ فارس (٢٨.5 درصد) است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان – فروردین ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

کل خانوارها

در فروردین ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ٢٠۴.٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.١ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های کردستان و کهگیلویه و بویر احمد با ٣.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ١.١ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ١٩.٨ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٢٧.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (١٤.٠ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٢.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٩.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٢٨.٥ درصد) است.

خانوارهای شهری

در فروردین ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٠٣.٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٣.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ٠.١ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٠.٢ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٢٦.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (١٣.٧ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٣١.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٨.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٢٧.١ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در فروردین ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢١٢.٦ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٣.١ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و کرمانشاه با ٥.٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اصفهان با ٠.٨ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ١٨.١ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٢٩.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (١١.٥ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٣٣.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٤١.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٩.٠ درصد) است.