۰ نفر

ثبت‌نام کارگران ساختمانی برای دریافت وام یارانه کرونا

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۱۲
کد خبر: 432745
ثبت‌نام کارگران ساختمانی برای دریافت وام یارانه کرونا

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از ثبت‌نام کارگران ساختمانی برای دریافت وام یارانه کرونا خبر داد و درباره پرداخت تسهیلات حمایتی به کارگران ساختمانی آسیب دیده از کرونا، گفت: سازمان تامین اجتماعی اطلاعات کامل کارگران ساختمانی را برای واریز هرگونه تسهیلات حمایتی در اختیار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید هادی ساداتی درباره آخرین اخبار از پرداخت تسهیلات ارزان و بسته‌های حمایتی به کارگران ساختمانی گفت: بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم تاکنون این تسهیلات توزیع نشده و کارگران ساختمانی که پیگیر هستند اعلام می کنند که هنوز مبلغی به حسابشان واریز نشده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که پرداخت تسهیلات در استان‌ها آغاز شده باشد دولت اعلام می کند ولی با وجود آنکه در اخبار و رسانه‌ها مطرح می شود، به نظر می رسد هنوز به مرحله توزیع وام و تسهیلات نرسیده ایم.

لیست کارگران ساختمانی در اختیار تامین اجتماعی

ساداتی درباره پرداخت وام دو میلیون تومانی با بهره پایین که پیش از این قرار بود به کارگران ساختمانی آسیب دیده از کرونا پرداخت شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی لیست کامل کارگران ساختمانی را در اختیار دارد و در صورت شروع روند پرداخت تسهیلات می تواند تسهیلات مذکور را به حساب‌های کارگران واریز کند؛ بنابراین نیازی به ثبت نام کارگران ساختمانی نیست.

ثبت‌نام کارگران ساختمانی برای دریافت وام یارانه کرونا

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی همچنین با اشاره به اعلام شماره ۶۳۶۹ وزارت رفاه برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا، افزود: همانطور که خواسته شده کارگران ساختمانی کد ملی خود را به این شماره ارسال کرده اند تا بتوانند وام یارانه کرونا را دریافت کنند.

وی درباره وضعیت پروژه های عمرانی و ساختمانی در مدت شیوع کرونا اظهار کرد: بیشتر پروژه‌ها در اسفند ماه سال گذشته به طور کامل متوقف شد که در فروردین ماه نیز همچنان ادامه داشت و دلیل آن یک طرف کرونا و یک طرف دیگر گران شدن مصالح ساختمانی بود.

ایجاد حباب قیمت در بسیاری از مصالح ساختمانی

ساداتی ادامه داد: در حال حاضر یک حباب قیمتی برای بسیاری از مصالح ساختمانی از جمله آهن آلات به وجود آمده که در این زمینه بی تاثیر نبوده است؛ از سوی دیگر با توجه به شرایط موجود، نرخ ارز و طلا هم بالا رفته و در سایر فلزات تاثیرگذار بوده است درحالی که در تالار بورس خبری نبود.

به گفته نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، یک عده به صورت خودمختار قیمت برخی از مصالح ساختمانی را طی این مدت بالا بردند که باعث شد توقف پروژه های عمرانی را به دلیل نوسان قیمت‌ها شاهد باشیم.

افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن توجیه ندارد

ساداتی با بیان اینکه در شرایط حاضر افزایش قیمت‌ها نه تنها در بازار داخلی بلکه در بازارهای جهانی فاقد توجیه است، گفت: علیرغم آنکه در ارتباط با مصالح ساختمانی تحت تاثیر قیمت های جهانی افزایشی نداشتیم، ولی بازار مسکن ما قبل از بازار دیگر کشورها تحت تاثیر قرار گرفت در حالی که وقتی اقتصاد متوقف و بسیاری از فعالیت‌ها راکد است، افزایش قیمت‌ها توجیه و معنایی ندارد.

به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور بسیاری از مشاغل و کسب و کارها تحت تاثیر قرار گرفته و دچار آسیب شدند.در همین راستا فعالیت کارگران ساختمانی متاثر از این موضوع به دلیل توقف پروژه های عمرانی و ساختمانی از اسفند سال گذشته تاکنون با وقفه روبرو شده است.