۰ نفر

اهدای بیش از ۱۴۵۰۰جهیزیه و ۲۷۰۰مسکن به زوج‌های جوان

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۲۴
کد خبر: 425547
اهدای بیش از ۱۴۵۰۰جهیزیه و ۲۷۰۰مسکن به زوج‌های جوان

معاون امور جوانان از اهدای ۱۴هزار و ۵۳۹مورد جهیزیه و دو هزار و ۷۶۲واحد مسکونی به زوجین جوان توسط مجامع خیرین ازدواج در استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد مهدی تندگویان در خصوص اقدامات انجام شده در باره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر فرهنگسازی و ترغیب خیرین برای مشارکت در تسهیل و گسترش ازدواج جوانان گفت: در این خصوص فعال سازی و تقویت مجامع خیرین ازدواج در استانها و شهرستانها را به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد سال ۹۸ قرار دادیم که بر این اساس اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی توسط این مجامع انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم داشتن اشتغال برای زوج ها،  افزود: بر همین اساس خیرین ازدواج برای سه هزار و ۸۲۴ زوجین جوان اشتغال ایجاد کردند.

معاون امور جوانان اضافه کرد: سه هزار ۵۹۵ مورد وام ازدواج، سه هزار و ۱۸۳ فقره وام مسکن و سه هزار و ۴۶۹ فقره وام اشتغال نیز توسط مجامع خیرین ازدواج به زوجین جوان داده شده است.

وی با تشکر از اقدامات شایسته خیرین ازدواج ادامه داد: حمایت از برگزاری مراسم ازدواج چهار هزار و ۸۷۲ زوج جوان، حمایت از برگزاری ۴ هزار و ۱۲۳ کارگاه آموزشی مهارت زندگی نیز توسط خیرین ازدواج کشور در سال ۹۸ انجام شده است.

تندگویان گفت: تهیه ۲۵ مورد مهریه، ۱۰۰ فقره کمک هزینه معیشتی، کمک هزینه مراسم عقد و تهیه سیسمونی، سبد کالا، دارو و ویزیت رایگان، تهیه بسته غذایی و لوازم ضروری، تهیه کتاب و اعزام ۲۳۰ زوج جوان به سفر زیارتی مشهد مقدس از دیگر اقدامات ارزنده مجامع خیرین ازدواج کشور در سال ۹۸ بوده است.

 وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۳۰۰ هزار نفر در کل کشور از خدمات خیرین ازدواج که حدود ۳۰ درصد مزدوجین هستند، استفاده های متفاوت کرده اند، افزود: این فقط بخشی است که خیرین اعلام کردند و خیلی از خیرین هنوز عضو مجمع خیرین ازدواج نشده اند و به صورت مردمی بدون اعلام گزارش فعالیت می کنند که امیدواریم با شکل گیری مجمع ملی خیرین ازدواج توسط وزارت کشور گزارش این دسته از خیرین هم اضافه شود.

معاون امور جوانان توضیح داد: برای اولین بار است که در کشور  یک گزارش رسمی از فعالیت های خیرین ازدواج در اختیار داریم که معاونت امور جوانان مبدع این اتفاق در کشور بوده است که جا دارد باز هم از اقدامات ارزنده خیرین ازدواج تشکر کنم.
تندگویان با تاکید بر رسمی و مدنی شدن فعالیتهای خیرین ازدواج بر تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج نیز تاکید کرد و افزود: شایسته است خیرین کشور در راستای تغییر روند سنتی کار خیر و جهت وحدت رویه و یکسان سازی خدمات خود، به مدنی شدن این ساختار کمک کنند و به عضویت مجامع استانی در بیایند. محمدمهدی تندگویان در پایان با بیان این مطلب که این گزارش مربوط به ۱۸ استانی است که مجمع در آنها شکل گرفته است، افزود: خواهش ما از سایر استانها هم‌ تشکیل‌ مجمع در راستای تشکیل مجمع ملی خیزین ازدواج است به خصوص استان تهران که علی رغم فعالیت های گسترده و پراکنده خیرین، چون فاقد مجمع استانی هستند ما گزارشی از خدمات آنها نداریم.