۰ نفر

تصویب ۳پیشنهاد سازمان امور مالیاتی در شورای هماهنگی اقتصادی

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲:۱۰
کد خبر: 424998
تصویب ۳پیشنهاد سازمان امور مالیاتی در شورای هماهنگی اقتصادی

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب ۳بند از پیشنهادهای سازمان مالیاتی به وسیله سران قوا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب ۳ بند از پیشنهادهای سازمان مالیاتی به وسیله سران قوا خبر داد.

علیزاده در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم یکی از بندهای مزبور است که سررسید آن برای ۱۵ فروردین بوده اما تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ تمدید شده است.

وی اظهارداشت: بند دوم درباره توقف عملیات اجرایی برای وصول بدهی های مالیاتی پرداخت نشده از سوی مودیان بوده که طبق بند مزبور تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ عملیات اجرایی مورد نظر موقوف الاجرا شده است.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: بند سوم مربوط به صدور و تمدید پروانه کسب و کار نیازمند استعلام از سازمان امور مالیاتی است که در این راستا تا ۳۱ خرداد ماه ۹۹ فعالان کسب و کار برای تمدید یا تجدید پروانه کسب یا شغل نیاز به استعلام از سازمان امور مالیاتی ندارند.

وی ضمن اشاره به اینکه پیشنهادات و تمهیداتی در قالب ۱۰ بند در نظر گرفته شده است، گفت: پیشنهادهای مزبور از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در حال بررسی است.

علیزاده با بیان اینکه هم اکنون سه بند از ۱۰ بند مورد نظر تصویب شده است، افزود: فصل کسب و کار فضای کسب و کار بوده و از نظر میزان درآمدزایی زیان هایی به فعالان اقتصادی وارد شده برای جلوگیری از زیان بیشتر به فعالان مزبور نسبت به امهال بدهی های مالیاتی به مدت دو تا سه ماه اقدام شده است.

وی با تاکید بر اینکه بخشودگی جرائم نیازمند مصوبه های شورای اقتصاد و سران قوا است به رادیو اقتصاد یادآور شد: علاوه براین، افزایش سقف تسهیلات اشخاص حقیقی از۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان نیازمند استعلام از سازمان امور مالیاتی نیست.