۰ نفر

پیشنهادات مالیاتی حمایت از اصناف فردا در جلسه سران قوا نهایی می‌شود

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۲۷
کد خبر: 424576
پیشنهادات مالیاتی حمایت از اصناف فردا در جلسه سران قوا نهایی می‌شود

سازمان امور مالیاتی کشور در حمایت از صاحبان مشاغل حقیقی و اصناف پیشنهاداتی را به منظور حمایت و تسهیل امور آنها به سران قوا ارائه کرده که در جلسه فردا نهایی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان امور مالیاتی کشور در روزهای اخیر برای حمایت از اصناف و مشاغلی که تحت تاثیر ویروس کرونا با مشکل مواجه شده‌اند، پیشنهاداتی را تهیه کرد.

در همین رابطه محمود علیزاده معاون سازمان امور مالیاتی هفته گذشته گفته بود، سازمان مالیاتی تمهیداتی را در راستای مبارزه با ویروس کرونا که تاثیر زیادی روی اصناف و اشخاص حقیقی گذاشته است، در نظر گرفته که نیاز به تصویب در سران هماهنگی قوا دارد.

پیشنهاداتی که نیاز به مجوز سران قوا دارد، بدین شرح است: 

1-طبق ماده ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم یکی از پیشنهادات این است که بتوانیم زمان تقسیط بدهی را تا حداکثر ۶ ماه افزایش بدهیم یا آنکه بدهی مالیاتی را به مدت سه ماه استمهال کنیم.

2- پیشنهاد برای تبصره ماده ۱۰۰ که به جای ۳۰برابر معافیت عبارت ۵۰ برابر معافیت داده شده است. (سطوح بیشتری از مشاغل و صاحبان کسب و کارهای حقیقی مشمول مالیات مقطوع می شوند)

پیشنهاداتی که سازمان در قالب بخشنامه و دستورالعمل اعمال کرده است:

1-توقف کلیه اقدامات اجرایی تا پایان اردیبهشت ۹۹

2-عدم نیاز به مفاصاحساب مالیاتی برای تمدید یا تجدید پروانه کسب موضوع ماده ۱۸۶ق.م.م تا پایان خرداد ۹۹

3-تمدید مهلت پرداخت مالیات ارزش افزوده سه ماهه چهارم ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹

بر اساس این گزارش، معاون فنی سازمان امور مالیاتی گفته است که فردا (یکشنبه) قرار است تمامی پیشنهادات در جلسه سران قوا نهایی شود.