۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش مى‌دهد؛

اعلام قیمت‌های متفاوت مواد ضدعفونى کننده در داروخانه‌ها/ مقام ناظر کجاست؟

۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبر: 420556
اعلام قیمت‌های متفاوت مواد ضدعفونى کننده در داروخانه‌ها/ مقام ناظر کجاست؟

با شیوع ویروس کرونا و تاکید بر پیشگیرى مردم از ابتلا به این بیمارى و استفاده از مواد شوینده و ضدعفونى کننده دست، راه براى سوء استفاده برخى از این وضعیت باز شد ضمن اینکه هیچ نرخ مصوبى هم براى این کالا‌ها اعلام نشده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ ماسک، دستکش یکبار مصرف، ژل و محلول هاى ضد عفونى کننده دست و سایر مواد بهداشتى به ملزومات این روزهاى زندگى مردم تبدیل شده، اما متاسفانه این بار هم با افزایش تقاضا شاهد سوء استفاده سودجویان در این بازار هستیم؛ یک روز ماسک هاى چند ده هزار تومانى و احتکار آن خبر ساز مى شود و یک روز دیگر کمبود و گرانى مواد ضد عفونى کننده که در این راستا مراجعه به داروخانه ها گواه وضعیت است.

با مراجعه میدانی به داروخانه‌های سطح شهر با قیمت‌های متفاوتی از لوازم بهداشتی مواجه می‌شوید البته این به شرطی است که این کالا‌ها موجود باشد چراکه بسیاری از داروخانه‌ها طی چند روز گذشته با چسباندان کاغذى به شیشه هاى خود با این مضمون که "ماسک و ژل ضد عفونى کننده نداریم سوال نفرمایید" اظهار می‌کنند که این محصولات در عرض چند دقیقه فروخته می‌شود و اگر چیزی هم باقی مانده باشد با قیمت‌های سرسام‌آور عرضه می‌شود.

در این راستا به یکی از همین داروخانه‌ها بر خوردیم، این داروخانه که در مرکز شهر واقع شده قیمت یک لیتر محلول ضدعفونی کننده دست را 127هزار تومان اعلام کرد و وقتی علت قیمت بالای آن را جویا شدیم پاسخی جز کمبود این محصولات نداشت.

کمی آن طرف‌تر داروخانه دیگری محلول دست‌ساز الکل و گیلیسیرین را پیشنهاد کرد که قیمت 250سی‌سی آن 45هزار تومان بود، این داروخانه کمی منصف‌تر بود اما توصیه کرد که اگر همین را هم نخرید تا فردا گیرتان نمی‌آید!

در یکی از داروخانه‌های شمال شهر نیز دستمال ضدعفونی کننده دست و اسپری 250‌سی‌سی الکل موجود بود که آن هم بسته 10عددی دستمال را با قیمت 45هزار تومان و اسپری را 30هزار تومان عرضه می‌کرد، ضمن اینکه این داروخانه به هر فرد فقط یک اسپری و یک دستمال به همراه یک ماسک رایگان می‌فروخت و در قبال تقاضاى بیشتر امتناع می‌کرد.

در این راستا، معاون وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تقاضا و قیمت محصولات بهداشتی اظهار کرده که کمبود این محصولات با تمام توان در حال جبران است و در زمان مناسب و به میزان کافی عرضه خواهد شد؛ همچنین وزیر بهداشت می‌گوید که برای جبران کمبود لوازم بهداشتی واردات نیز خواهیم داشت.

روز گذشته محمد مخبر، رییس ستاد اجرای فرمان امام هم در مراسم رونمایی از خط تولید داروهای ضدعفونی کننده در مقابل ویروس کرونا گفت: علاوه بر تولید ضدعفونی‌کننده‌ها، قرارداد تولید یک میلیون دست لباس مخصوص پزشکی و سه میلیون و 500هزار ماسک N95 ویژه مصرف پزشکان نیز با وزارت بهداشت منعقد شده است.

به گفته مخبر، خطوط تولید کارخانه‌های تولیدکننده لوازم بهداشتی تغییر کرده و هر کارخانه در هر شیفت مشغول تولید بالغ بر 100هزار محلول ضدعفونی کننده است.

بر اساس این گزارش، به رغم تلاش برخى مسئولان در حل معضل فعلى اما باز هم میدان به دست عده اى سودجو افتاده و جاى نهاد ناظر نیز بر قیمت ها در بازار محصولات لوازم بهداشتى خالى است.

42

43

44