۰ نفر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

سرانجام ادغام یارانه معیشتی و نقدی چه شد؟/ پیشنهاد یارانه ۱۰۰هزار تومانی

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 420297
سرانجام ادغام یارانه معیشتی و نقدی چه شد؟/ پیشنهاد یارانه ۱۰۰هزار تومانی

یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: طرح ادغام یارانه معیشتی و نقدی هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

اقتصادآنلاین - صبانوبری؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت:در کمیسیون تلفیق طرحی مطرح شد با این عنوان که یارانه معیشتی و یارانه نقدی با یکدیگر ادغام شده و بر این اساس به هر فرد مبلغ ۷۲هزارتومان یارانه پرداخت شود.

وی افزود: متاسفانه این طرح در کمیسیون تلفیق رای آورده است و روز گذشته هم بازگشت به طرح دولت یعنی پرداخت یارانه نقدی و کمک معیشتی به صورت مجزا و همان شکل فعلی را دوبار به رای گذاشتیم ولی متاسفانه رای نیاورد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مرحله بعدی یارانه معیشتی و یارانه نقدی به شکل گذشته یعنی ۵۵هزارتومان یارانه معیشتی به ۶۰میلیون نفر و ۴۵هزاروپانصدتومان یارانه نقدی به ۷۸میلیون ایرانی پرداخت خواهد شد.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت ادغام یارانه‌ها چه خواهد شد گفت: هفته آینده این طرح در صحن علنی بررسی خواهد شد و سعی می‌کنیم نمایندگان را مجاب کنیم تا از تصمیم خود برگردند زیرا این کار به ضرر اقشار ضعیف جامعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر هم مجلس به ادغام یارانه‌ها رای بدهد سعی می‌کنیم رقم آن را افزایش دهیم به طوری که به هر فرد بجای ۷۲هزارتومان، ۱۰۰هزارتومان یارانه پرداخت شود.