۰ نفر

اضافه شدن سرفصل بازار سرمایه به روش‌های تامین مالی پروژه‌ها

۹ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۳۲
کد خبر: 405907
اضافه شدن سرفصل بازار سرمایه به روش‌های تامین مالی پروژه‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اقتصادی ما رویکرد بانک محور دارد و ۸۰درصد تامین مالی در اقتصاد ایران از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد در حالی که ظرفیت بانک‌ها محدود و پروژه‌ها زیاد است و پیشنهاد داریم این سرفصل بازار سرمایه به روش‌های تامین مالی اضافه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه دوشنبه نهم دیماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: یکی از سرفصل های مهمی که باید برای تامین مالی در کشور مورد توجه قرار بگیرد، بازار سرمایه است که از آن غفلت کرده ایم.

وی افزود: به راحتی می شود از بازار سرمایه برای پروژه های نیمه تمام و طرح ها استفاده کرد و در فرابورس این امکان را داریم همه شرکت ها حتی زیان ده و متوقف از طریق بازار سرمایه تامین مالی را انجام داده و بخشی از ظرفیت های کشور از این طریق فعال شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: نظام اقتصادی ما رویکرد بانک محور دارد و ۸۰ درصد تامین مالی در اقتصاد ایران از طریق بانک ها صورت می گیرد در حالی که ظرفیت بانک ها محدود و پروژه ها زیاد است و پیشنهاد داریم این سرفصل بازار سرمایه به روش های تامین مالی اضافه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از هفته گذشته تیم بازار سرمایه کشور به کرمان آمده و اکنون نشست دو جانبه بین بنگاه ها عملیاتی شده و مجموعه بنگاه ها به راحتی می توانند از طریق بازار سرمایه تامین مالی ر انجام بدهند.

وی در بخس دیگری از سخنانش تصریح کرد: درخواست افزایش سهمیه های اختصاصی در طرح های انتقال آب به استان را داریم تا در سال های آینده دچار مشکل نشویم.

پورابراهیمی با تاکید بر تخصیص آب شرب به کرمان بیان کرد: تابستان امسال با تنش آبی در کرمان روبه رو بودیم و خیلی از مناطق شهر آب شرب نداشتند و درخواست داریم دستور لازم داده شود تا در سال آینده انتقال آب شرب به کرمان به بهره برداری برسد.