۰ نفر

واریز مابه‌التفاوت ریالی سهمیه بنزین وانت بارها

۸ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۰۸
کد خبر: 405600
واریز مابه‌التفاوت ریالی سهمیه بنزین وانت بارها

وزارت کشور با اشاره به موافقت هیأت وزیران با تخصیص سهمیه بنزین مازاد وانت بارها به میزان۱۰۰لیتر برای مدت 2ماه گفت: سهمیه مازاد بر اساس پیمایش به صورت اعتباری به مالکین پرداخت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزارت کشور در واکنش به انتشار خبری در این خبرگزاری با عنوان «سردرگمی وانت بارها در دریافت مابه التفاوت ریالی بنزین» اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه سه نفره موضوع بند ۸ مصوبه مورخ ۹۸.۸.۲۲ هیئت محترم وزیران با تخصیص سهمیه اختصاصی مازاد وانت بارها به میزان ۱۰۰ لیتر برای کلیه وانت بارهای کم مصرف و پرمصرف، برای مدت ۲ ماه موافقت گردید و بعد از دو ماه، میزان سهمیه مازاد وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده و مورد تأیید وزارت کشور به صورت اعتباری به مالکین پرداخت خواهد شد.

همچنین در همین راستا، مکاتبه‌ای به منظور انجام ثبت نام ناوگان بار در سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری این سازمان برای ثبت اطلاعات ناوگان وانت بار کشور صورت پذیرفته که پس از ثبت نام و صدور پروانه فعالیت برای آنها در مرحله بعدی با اخذ باربرگ، پیمایش محاسبه و اعتباری معادل مابه التفاوت سوخت به کارت اعتباری مالکین واریز خواهد شد.

طی جلسات برگزار شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر گردید فهرست مورد تأیید شرکت‌ها و موسساتی که حمل بار را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند به این سازمان ارسال گردد تا اتصال برخط آنها به سامانه پیمایش صورت پذیرد.

مزید استحضار اعلام می‌دارد بر اساس تصمیم کارگروه سه نفره، مقرر گردید، کلیه مصاحبه‌ها و اطلاع رسانی‌ها در خصوص مصوبات کارگروه تنها از طریق وزارت نفت صورت پذیرد و وزارت ک شور مجاز به اطلاع رسانی در این خصوص نمی‌باشد.