۰ نفر

مرحله سوم طرح کمک معیشت واریز شد

۳ آذر ۱۳۹۸، ۱:۴۲
کد خبر: 396826
مرحله سوم طرح کمک معیشت واریز شد

سومین مرحله یارانه کمک معیشت خانوارها از محل منابع مالی افزایش قیمت بنزین (بسته حمایتی) دوم آذرماه به صورت نقدی برای ۲۰ میلیون خانوار واریز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر این اساس تاکنون دو مرحله از واریزی سبد کمک معیشت به ۴۰ میلیون نفر واریز شده است و مرحله سوم امشب به حساب ۲۰ میلیون خانوار باقی‌مانده واریز می‌شود؛ یارانه نقدی کمک معیشت خانوارها به ۷۰ درصد جمعیت کشور تعلق می‌گیرد.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این اعلام کرده بود که سهم خانوار یک نفره 55 هزار تومان، خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزارتومان است و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان یارانه پیش‌بینی شده است. 

افرادی که پیش از این به دلیل برخوردار بودن و وسع مالی کافی و حضور در سه دهک بالای جامعه، یارانه آنها قطع شده در طرح کمک معیشتی قرار نمی‌گیرند.

جاماندگان کمک معیشتی، نگران دریافت حمایت معیشتی نباشند

پس از واریز سومین مرحله کمک معیشتی خانوار وزارت رفاه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه سرپرست خانوارها که در آخرین پرداخت مشمول حمایت معیشتی نشده اند  لیکن خود را واجد شرایط می دانند می توانند  از ساعت ۸  صبح یکشنبه سوم آذرماه درخواست شماره ملی سرپرست خانوار خود را  به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند.