۰ نفر

خوشبینی زاکربرگ به رغم ضرر؛

متا با وجود شک و تردید، برنامه های متاورس را پیش می برد!

۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 685230
متا با وجود شک و تردید، برنامه های متاورس را پیش می برد!

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، بدون توجه به میلیاردها دلاری که شرکت متا از دست داده است، همچنان به برنامه‌های متاورس این شرکت امیدوار است و ادعا می‌کند که "کسی باید آن را بسازد."

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ از زاکربرگ که از راه دور برای مصاحبه در اجلاس DealBook 30 نوامبر در نیویورک حاضر شد، پرسیده شد که آیا برنامه متاورس این شرکت با توجه به هزینه آن و تردیدهایی که در مورد آن وجود دارد، هنوز قابل اجرا است یا خیر، پاسخ داد: "من فکر می‌کنم در یک افق زمانی ده ساله، اوضاع بسیار متفاوت از منطقه‌ای است که در آن قرار داریم [...] من هنوز نسبت به همه چیزهایی که به آنها خوش‌بین بوده‌ایم کاملاً خوش‌بین مانده ام. ”

 

آخرین صورت درآمد متا که در 26 اکتبر منتشر شد، بزرگترین زیان سه ماهه را در آزمایشگاه ساخت متاورس آن نشان داد، از این رو تاکنون واقعیت مجازی یا همان متاورس متا در سال 2022 9.44 میلیارد دلار بدون هیچ درآمدی هزینه داشته است.

 

زاکربرگ در همین مورد افزود:"ما در دهه 2030 چیزهای زیادی به دست خواهیم آورد و نباید خودمان را درگیر محاسبه اعداد و ارقام کنیم، بالاخره باید کسی متاورس را بسازد و روی آن سرمایه‌گذاری کند و به آن ایمان داشته باشد."

با این حال، زاکربرگ اعتراف کرد که این برنامه ها هزینه داشته است. همچنین متا مجبور شد 11000 کارمند خود را در 9 نوامبر اخراج کند.

زاکربرگ افزود: نوع تمرکز عملیاتی ما در چند سال آینده بر روی کارآیی، نظم و انضباط و سخت‌گیری خواهد بود و ما باید در یک محیط بسیار سخت‌تر عمل ‌کنیم.

علیرغم تمرکز متا برای ساخت متاورس خود، زاکربرگ ادعا کرد که ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های شرکت به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اختصاص می یابد و برای مدتی طولانی به همین منوال ادامه خواهد یافت.

او گفت که سرمایه‌گذاری در متاورس حداقل تا زمانی که به یک چیز بزرگ‌تر تبدیل شود کمتر از 20 درصد است.

زاکربرگ گفت از 20 درصد سرمایه‌گذاری شده در متاورس، 40 درصد آن به سمت هدست‌های واقعیت مجازی (VR) اختصاص می‌یابد.

زاکربرگ و شرکت اپل

زاکربرگ همچنین در مورد سیاست‌های محدودکننده اپ استور، در مورد محدودیت‌هایی که برای صرافی‌های رمزنگاری و بازار(NFT) اعمال کرده‌ است گفت: من فکر می کنم اپل به نوعی خود را به عنوان تنها شرکتی معرفی کرده است که سعی دارد به طور یک جانبه برنامه هایی را که روی یک دستگاه قرار می گیرند کنترل کند و فکر نمی کنم این رفتار اپل نتیجه خوبی داشته باشد.

او به پلتفرم‌های ویندوز و اندروید اشاره کرد که چندان محدودکننده نیستند و حتی به بازارهای دیگر اپلیکیشن‌ و نصب برنامه ها از منابع دیگر اجازه می‌دهند.

او اضافه کرد که متا تعهد خود را به اجازه نصب برنامه ها از  منابع دیگر با عینک های واقعیت مجازی (AR) در آینده را دارد و امیدوار است که دیگر پلتفرم‌های متاورس در آینده نیز به این شیوه رفتار کنند.